הצעת ערך בעולם העסקים (Value Proposition) מציגה את התועלות הייחודיות והמדידות, את הערך שלקוחות מקבלים מעצם מימוש העסקה. קניית מוצר או שירות. במסגרת מפגשי האימון העסקי והמנטורינג בפורמט אחד על אחד נעמיק בחשיבותו של הנושא הזה. נכיר כיצד ביכולתך להגדיל את הצעת הערך בעבור לקוחותיך? נכיר עד כמה חשוב שהצעת הערך הייחודית שלך אכן נשענת על נתונים מדידים ועל יתרונות מהותיים שמבדלת את העסק ו/או את המוצר שלו ביחס לאלטרנטיבות למתחרים. הכוונה חברות ועסקים המתמודדים על אותו פלח שוק. כאלה המציעים מוצרים או שירותים דומים, ואף זהים, לאותו קהל יעד.
כיצד משפרים את הצעת הערך שלך?
הצעת הערך בעולם העסקים התחרותי חייבת לתת מענה לצרכי הלקוחות. נלמד הכיצד תוכל לבחון באם הגיע הזמן לשפר את הצעת הערך שלך ללקוחות? נלמד כיצד המענה על 3 שאלות מרכזיות עשויות לתת לך כיוון להתנעת השינוי ושיפור הצעת הערך שלך. השאלות אמורות לתת לך תשובה מדוע לקוחות אמורים לתת אמון במוצר או בשירות שאתה מציע?
הצעת הערך (Value Proposition) חייבת לכלול את שלושת השאלות הבאות:
- מהי הצעת הערך? – מהו המוצר/השירות?
- למי הוא מיועד? מי – הלקוחות – לאיזה קהל ההצעה מכוונת?
- למה יקנו דווקא ממך? מהי התועלת הייחודית? חובה לציין את התועלת והרווח שיפיק הלקוח הספציפי ממימוש רכישת מוצר או שירות דווקא ממך.
אני כיועץ עסקי וכיועץ שיווקי מבקש לעדכן אותך כי נכון ליצור ולייחד הצעות ערך שונות ונפרדות לכל משפחת מוצרים או שירותים. נכון לבצע התאמה ופרסונליזציה של הצעת הערך לכל סגמנט של קהל לקוחות. חוסה לבנות בעבור כל קבוצת לקוחות את הצעת הערך הייחודית לה. בעולמות תחרותיים יש צורך להמשיך ולחקור את השינויים בשווקים. לחקור את המגמות החדשות, לבחון מה עושים המתחרים בכדי לשמר הצעת ערך כדאית. חובה לבדוק, דייק ולייחד את הצעת הערך הספציפית שלך אחת לכמה חודשים.
התהליכים לשיפור ועדכון הצעת הערך בשווקים תחרותיים
בכדי לשפר את הצעת הערך של מוצר או שירות ולהגביר את המודעות ואת הבידול בעיני הלקוחות יש לבחון לבצע את הדברים הבאים. במסגרת מפגשי הלמידה והאימון העסקי בזום בפורמט אחד על אחד נכיר לעומק את התהליכים. תהליכים שעליך כיזם, בעלים או מנכ"ל של חברה עסקית לעשות בכדי שהצעת הערך שלך תישאר ייחודית ורלוונטית מול השוק ובעיקר המתחרים.
להלן מספר שלבים שנכון לבחון שוב:
-
הבנת צרכי הלקוחות
חשוב כי באופן קבוע ומתמשך תדע לעקוב אחרי הצרכים של הלקוחות. לעקוב אחרי מתחרים ומגמות בשווקי המטרה שלך. קריטי להבין במה מתעניינים ומהן צרכי הלקוחות. הבנת האופן שבו המוצר או השירות יכול לספק פתרון לבעיה או להשגת מטרות הלקוח, תעזור בכימות ועדכון הצעת הערך.
-
הדגשת היתרונות הייחודיים
כאן נרחיב ונכיר את המושגים הבאים: מיתוג, ובידול שלוקחים חלק חשוב בבניית הצעת הערך בתודעה של הלקוחות. נקדיש לנושאים אלה מפגש למידה ואימון עסקי ייחודי. עליך להבין כי על הצעת הערך להתמקד ביתרונות המיוחדים והבולטים של המוצר או השירות שלך ביחס למוצרים או שירותים אחרים בשוק. זה יכול להיות בצורה של תכונות מיוחדות, יעילות, חווית משתמש מעולה ועוד.
-
בחן לשפר את תהליכי השיווק והמכירות
עסקים וחברות חייבים כל הזמן לשפר ביצועים. תחום השיווק ערוצי ההפצה והמכירות קריטיים להמשך ההצלחה. לכן חשוב ליצור או לעדכן תהליכי שיווק ומכירות אשר מדגישים ומעצימים את הצעת הערך של המוצר או השירות. זה כולל שיפור חווית הלקוח, יצירת קמפיינים פרסומיים מרתקים, יישום של כלים דיגיטליים, ועוד.
-
פיתוח תוכן ושפה ברורים ומובנים
כל חברה חייבת לבחור את השפה העיצובית שאותה היא מבקשת לאמץ. חייבת לוודא כי היא משתמשת בפלטת הצבעים הנכונה. בחרה בלוגו ובסלוגן שהלקוחות יכולים להתחבר אליהם ברמה הרגשית. דעו כי הצעת הערך צריכה להיות ברורה, מובנית ומותאמת לקהל היעד. שפה שמזכירה ללקוחות את היתרונות של המוצר או השירות, תוכל להעלות את היכולת להביע את הערך המוצע.
-
מחקר תמידי מדידה ושיפור קבוע
תהליכי העבודה בעולמות העסקיים אף פעם לא מסתיימים. לאחר שיפור הצעת הערך, חשוב לעקוב אחרי תגובת הלקוחות ולמד מהן. בדיקת המדידות של תגובת השוק והתאמת הצעת הערך לפי המידע שנרכז, תאפשר גם לך לשפר ולהתאים את ההצעה המעודכנת לצרכי הלקוחות המשתנים.
חשוב כי תדע עד כמה חשוב לבצע שיפור ודיוק של הצעת הערך שלך בהשוואה למתחרים ולשינויים בתרבות הצריכה של הלקוחות. השפעת השיפורים בהצעת הערך שלך תביא לשיפור גדול בהתאמה בין המוצר או השירות לצרכי השוק וללקוחות שלך. זאת ועוד, ולכן חשוב להתמקד בשיפורים המתאימים לצרכי הלקוח והשוק בו הוא פועל.
יש ביכולתך להוביל את התהליך לבד
בדרך כלל, תהליך שיפור הצעת הערך נכון כי יבוצע על ידי איש מקצוע חיצוני מימן המגיע מעולם הייעוץ השיווקי – ייעוץ עסקי. בחברות קטנות ובעסקים משפחתיים האחריות נופלת על הבעלים או המנכ"ל. לכן חשוב מאד כי תשפר מיומנויות ותכיר כיצד ניתן ליישם את התהליכים הנדרשים בכדי לעדכן ולשפר את הצעת הערך שלך ללקוחות. אחרי למידה אישית, אני מאמין כי תוכל להתמודד לבד עם המשימה. בוא והזמן מפגש למידה ואימון עסקי בפורמט אחד על אחד. זה בטוח יהיה בעבורך השקעה כדאית.
משפרים את יכולותיך בתחום השיווק והפיתוח העסקי
כבעלים או כמנכ"ל עליך לשפר יכולות בתחומי השיווק והפיתוח העסקי. לשפר יכולות בניתוח עסקי ואסטרטגי. זה המקום וזה הזמן לשפר מיומנויות ניהול מקצועיות בתחום שיפור הצעת הערך ושיפור המיתוג והבידול של החברה שלך. אני כאן בשביל להעניק גם לך אימון עסקי, אימון אישי המשולב עם מפגשי למידה, חשיבה ומנטורינג בפורמט אחד על אחד. קבע מפגש להיכרות מעמיקה יותר עם כלל הנושאים הקשורים לעולמות השיווק והפרסום. להזמנת המפגש הראשון לחץ כאן.