דחיינות מה זה?

דחיינות מה זה?

מנהלים "דחיינים" משלמים מחיר אישי כבד ויקר. אין מנהלים טובים שהם עצלנים ביסודם. עצלנים וכאלה שדוחים משימות לא מגיעים לעמדות ניהול. מארק טוויין אמנם אמר בשנינות – "אל תדחה למחר מה שאפשר לדחות מחרתיים."

אתם כאן בקטגוריה החשובה העוסקת באחת מהתחומים שמנהלים רבים משוועים לשפר ולתקן. תחום הדחיינות האישית והניהולית יחד עם קשיים בניהול זמן ומשימות אפקטיבי פוגע בהרבה מנהלים מכל הסוגים ובכל הדרגות. מנהלים "דחיינים" משלמים מחיר אישי כבד ויקר. אין מנהלים טובים שהם עצלנים ביסודם. עצלנים וכאלה שדוחים משימות לא מגיעים לעמדות ניהול. מארק טוויין אמנם אמר בשנינות – "אל תדחה למחר מה שאפשר לדחות מחרתיים". במסגרת מפגש הלמידה והייעוץ העסקי בפורמט אחד על אחד בזום נתמקד בהיכרות ומניעה של תופעת הדחיינות הניהולית ושיפור במיומנויות ניהול זמן ומשימות.

 מהי דחיינות – ההגדרה הכוללת

פעמים הדבר הנכון הוא לפנות לויקיפדיה ושם להבין את ההגדרה הכי פשוטה להבנה ומשם לקחת את זה לעולמות הניהול והעסקים. אני מסכים להגדרתם כי: "דחיינות היא נטייה או התנהגות המתאפיינת בדחייה או הימנעות של אדם מביצוע פעולה או מטלה בעלת עדיפות גבוהה שהוא מעוניין או צריך לבצע, לטובת פעולה או מטלה בעלת עדיפות נמוכה". פעמים, דחיינות מקושרת לפרפקציוניזם אישי מקצועי וניהולי, לפחד לשחרר ולהעביר אחריות לגורם אחר? פעמים הנושא מקושר למצבי, דיכאון קל, או להפרעת קשב וריכוז?

לא קל לזהות דחיינות ניהולית?

דחיינות היא תופעה נפוצה בעולם העסקי והניהולי, אך לעיתים תכופות היא נמצאת באפלה ומצליחה להסתתר. דחיינות מתבטאת מחסור ביכולת לנהל זמן ומשאבים ומשימות בצורה אפקטיבית. דבר שעשוי ליצור ברמה הארגון העסקי לנזקים ולהפסדים. ברמה האישית דחיינות עשויה לגרום לפגיעה ביכולת ההתקדמות של עובדים ומנהלים. פעמים זה עשוי להביא לאיבוד מקום העבודה.

מחיר הדחיינות בניהול זמן אפקטיבי

כאשר אנו מדברים על מחיר הדחיינות בניהול זמן, אנו מתייחסים לעלויות המשמעותיות שהתופעה מביאה עמה. זיהוי והבנת המחיר הנפשי, חברתי ועסקי שהדחיינות מושכת איתה מאפשרת לנו להבין עד כמה חשוב להתמודד איתה באופן יעיל. מהו העלות של אבדן זמן יקר, או השפעה של עיכובים על תהליכי העבודה במסגרת המשימות של הצוותים? דחיינות מתרחשת תוך כדי התעלמות ממשימות עיקריות, הפרטיות, והעסקיות, ומהדחיפות והמהירות שיש לבצעם. המודעות הזו יכולה לשמש כמניע להתעוררות ובחינת דרכים להתמודד עם התופעה.

ההשפעות של דחיינות כרונית על הביצועים האישיים והארגוניים

השפעות הדחיינות נראות ברור בשני רמות: האישית והארגונית. מבחינה אישית, הדחיינות עשויה להביא להפסקת קשר עם עצמך, תחושת כישלון ואי-שביעות רצון. בנוסף, היא עשויה ליצור מתחים ביחסים עם אנשים מסביב, החל ממנהלים ועד לעמיתים בצוות. מבחינה ארגונית, הדחיינות עשויה להביא לאובדן תמיכה מלקוחות. לעיכובים בתהליכי פיתוח והפקת מוצרים, ולדחיות מיותרות בתהליכי קבלת החלטות וניהול פרויקטים. זיהוי השפעות אלו מאפשר לנו להבין את התופעה במידה רחבה יותר ולהתמודד איתה באופן יעיל וממוקד.

איך להתמודד עם דחיינות ניהולית באופן אפקטיבי

להתמודד עם דחיינות ניהולית מחייב שימוש בכלים ובשיטות מתאימות. כאשר אנו נתקלים בדחיינות, חשוב להכיר ולהבין את השלבים הבסיסיים של התמודדות עם התופעה. לדוגמה, יכול להיות שלמדתם את טכניקות ניהול זמן המתעדפות משימות ומנהל רישום על לוחות זמנים לביצוע. פורמט אחר הוא שימוש ועבודה עם המתודולוגיה של חוק הפרטו. הן אלה שייעזרו לנו לפתור חלקית את הבעיה. מודעות היא מילת המפתח להצלחת השינוי גם כאן. ניתן גם להשתמש בכלים טכנולוגיים כמו יישומי תזכורות, לוחות יומיים דיגיטליים, או אפליקציות לניהול משימות. יכולת לתכנן ולקבוע עדיפויות ולשלבן בתכנון

טיפים והמלצות עוד לפני מפגש הלמידה והייעוץ העסקי שלנו

דחיינות ניהולית היא תופעה שחשוב להתמודד איתה בצורה פעילה ומקצועית. כמנכ"ל וכבעלים עליך לזהות באם זה קיים אצל בחברה? מי משלם את המחיר והאם יש אפשרות לעזור לו, להם? יתכן כי אתה צריך לשפר קצת מיומנויות בתחום ניהול זמן ומשימות? דע כי זיהוי המחיר שהדחיינות מביאה לארגון למנהליו ולעובדיו, היא נקודת התחלה טובה. השלב השני מחייב התמודדות אפקטיבית הדורשת יכולת לשינוי ולהתאמה מכל אחד. עובדים ומנהלים שישתמשו בכלים כמו תכנון זמן יעיל, הקפדה על זיהוי פעולות גבוהות תגמול והיכרות עם יתרונות חוק ה- 20- 80 יצליחו הרבה יותר. אמץ את הטיפים הניהוליים הבאים.

  1. הקפד על תכנון זמן איכותי ובהתאם לעדיפויות העסקיות והאישיות שלך.
  2. הגדר מטרות ברורות ומדויקות ובנה מדדי פיקוח ובקרה אליהן.
  3. הענק דגש לפעילויות המשמעותיות והעומק ביותר, והתעלם מהפרטים הפחות חשובים. אמץ את חוק הפרטו ואת השלב השני החשוב לא פחות – את חוק הפרטו של הפרטו.
  4. חפש כלים ושיטות יעילות לניהול זמן, ופתח רגישות לזיהוי סימני אזהרה של דחיינות.
  5. השתמש באמצעים חיצוניים כמו לוח תורנויות, תוכניות פעילות והזנת משימות בכלים דיגיטליים המסייעים לניהול זמן.

באמצעות יישום שיטות אלו והתמדה בשיפור היכולות האישיות והמקצועיות, תוכל להתמודד ביעילות עם דחיינות ניהולית ולשפר את ביצועי העסק והצוות שלך.

מהי דחיינות בעולמות הניהול וכיצד מתמודדים איתה?

להלן התחומים המרכזיים בנושא החשוב של דחיינות וניהול זמן אפקטיבי? כיצד יוצרים באמצעות האצלת סמכויות והגדרות תפקיד עובדים ומנהלים טובים יותר? מאושרים יותר ובעלי מחויבות ונאמנות גדולה יותר לארגון שלך? מהי אחריות וסמכות בניהול צוותים מנצחים. אשמח להציג גם לך את התרומה של ייעוץ עסקי ומנטורינג בפורמט אחד על אחד בעלות שפויה? ב- 70% הנחה מעלות שעת ייעוץ פרונטלית? אין זה סוד כי כיום, יותר ויותר בעלי חברות ועסקים, מנכ"לים מבינים כיום עד כמה חשוב לשפר ידע ולרכוש מיומנויות חדשות. היה ורצית לשאול האם חברות ועסקים קטנים זקוקות לייעוץ ארגוני – לייעוץ עסקי? התשובה שלי היא בוודאות כן! זאת רשימה חלקית של נושאים מרכזיים שאני חושב שעשויים לעניין גם אותך בתחום הזה או באחד מ- 16 התחומים המרכזיים שעומדים לרשותך.

180 ₪ למפגש למידה בזום

לתיאום מפגש צלצלו עכשיו 03-9032222 או 0544-814332

לתאם מפגש למידה בצ'יק

180 ש''ח

למפגש למידה בזום.

70%

הנחה מעלות שעת ייעוץ רגילה.

מנהלים מרוצים מתהליכי הלמידה והמנטורינג העסקי

מגיע גם לך 70% הנחה מעלות משעת ייעוץ רגילה.

0 +
שנות ניסיון

שנות ניסיון מקצועי בתחומי הייעוץ הארגוני, ייעוץ אסטרטגי שיווקי וייעוץ עסקי לחברות ולמנהלים

0
חברות ועסקים

חברות גדולות, בינוניים ועסקים קטנים וחברות משפחתיות טופלו על ידנו בהצלחה מאז 2006

0
מנהלים ומנכ"לים

מנהלים ועובדים בכירים בחרו לצמוח וללמוד במסגרת מפגשי מנטורינג אישיים. במהלך 2023

0
משתתפים ומנהלים

היעד שלנו  למספר המשתתפים, במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 במהלך שנת 2024.

הזמנת פגישת ייעוץ