קידום אורגני או ממומן?

קידום אורגני או ממומן?

בעיקרון אני תמיד מעדיף קידום אורגני. הוא טוב יותר ופעמים מביא להרבה יותר לידים איכותיים שהופכים ללקוחות. מנגד יש סגמנטים בעולם העסקים שלא מסוגלים לפעול ללא קידום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות.

מה הייתם מעדיפים? לקבל ממישהו דגים טריים ולשלם בעבורם, פעם אחר פעם? או ללמוד ממומחה את אומנות הדיג בחכה וליהנות מהספקת דגים שוטפת וקבועה. זאת הקבלה באנלית לדילמה מה חשוב יותר? האם קידום ממומן? או קידום אורגני? האם אתם מבקשים לקנות חשיפה זמנית בעבור לא מעט כסף. או להיות ממותגים כמקצוענים אמיתיים ומומחים בתחום שבמסגרת האתר שלכם. כך המחפשים יכולים לקבל מידע, מאמרים וידע מקצועי עדכני. גולשים המעריכים ידע מקצועי אמיתי גם הופכים ללידים איכותיים שאחוזי ההמרה בהם הרבה יותר גבוהים מכל ליד אחר שעשוי להגיע מפרסום ממומן?

ברמה האישית אני מקדש את התוכן כמנוע צמיחה – מקדש קידום אורגני!

אני לא דוגמה לכך. כבעלים ובעל חברה לייעוץ ארגוני – ייעוץ שיווקי ואסטרטגי, האמנתי מתחילת הדרך אך ורק בתוכן איכותי ובקידום אורגני. אני מאמין בשיתוף ידע ומקדש תוכן איכותי שמניע צמיחה. אני מאמין ומקדש קידום אורגני! במפגש האימון העסקי והמנטורינג בפורמט אחד על אחד שתזמין נתמקד בבחינת הכדאיות בבחירה של הערוץ הנכון יותר בעבורך. מה עשוי להתאים לך יותר לצרכים העסקיים והשיווקיים הייחודיים שלך? האם קידום אורגני או קידום ממומן? אבל לפני שנבין איך נכון לחשוב על מענה לשאלה הזו – נכון כי נכיר את המושגים היטב ונלמד מה עומד מאחוריהם.

מה נכון לבחור בעבורך – קידום אורגני או קידום ממומן?

בכדי לענות לך על השאלה מעלה יש להבין כי התשובה תלויה במטרות ובתוכניות האסטרטגיות של העסק שלך או בפרויקט החדש המדובר. לכן חשוב מאד כי תתייעץ עם איש מקצוע. עם יועץ שיווקי ויועץ עסקי דווקא לא מהעולם של המקדמים המקצועיים שלהם אינטרסים שונים משלך. פעמים יצא לי לפגוש מומחים לקידום שבאמת יודעים את רזי המקצוע ושמים את צרכי הלקוח במקום הראשון. פעמים אחרות פגשתי כאלה שרק רצו למכור את השירות ללא כל ניתוח מעמיק של צרכי הלקוח. אני כאן בשביל להיות בעבורך שותף לחשיבה ולהתלבטות בנושא חשוב זה. נבחן יחד מה עדיף ומה נכון לעשות, האם קידום אורגני, או קידום ממומן?

קידום אורגני (SEO – Search Engine Optimization)

בוא ונכיר את ההגדרה הכללית. קידום אורגני הוא תהליך שבו משתמשים בשיטות שונות כדי לשפר את הנראות והדירוג של האתר. הכוונה להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש כמו Google, Bing ו-Yahoo. זה כולל אופטימיזציה של תוכן, מבנה של האתר, מילות מפתח, קישורים חיצוניים ועוד. היתרון של קידום אורגני הוא שהתוצאות שמתקבלות יכולות להיות רציפות ואורגניות לאורך זמן. הן לא תלויות בתקציב יומיומי לפרסום.

קידום ממומן (SEM – Search Engine Marketing)

המושג קידום ממומן מתייחס לשימוש בפרסומות בתשלום. מדובר בקידום ממומן במנועי חיפוש או ברשתות פרסום כדי לקדם אתר, מוצר או שירות. כאן התוצאות יכולות להיות מהירות יותר וניתן לשלוט בהן בצורה יותר ישירה, אך תלות בתקציב וביכולת לנהל אותו במשך זמן.

יש לבצע מחקר וניתוח צרכים לפני הבחירה באחד מהערוצים

אין תשובה חד משמעית על מה עדיף, מכיוון שכל גישה מגיעה עם יתרונות וחסרונות. זה חשוב להבין את המטרות, התקציב, והציפיות הספציפיות של העסק או הפרויקט שלך. זאת  בכדי לבחור באפשרות המתאימה יותר למטרותיך. כאן אני נכנס לתמונה. במסגרת מפגש האימון העסקי ננתח את הצרכים שלך. נחליט על פי עלות תועלת מה הכי נכון לעשות. לפעמים ייתכן והשילוב של שתי הגישות יכול לספק את התוצאות הטובות ביותר.

לידים איכותיים מול עשרות לידים אחרים שלא ממוקדים מה עדיף?

קידום אורגני. הוא טוב יותר ופעמים מביא להרבה יותר לידים איכותיים שהופכים ללקוחות. מנגד יש סגמנטים בעולם העסקים שלא מסוגלים לפעול ללא קידום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות. קידום אורגני בהחלט יכול להביא לתוצאות מרשימות ולידים איכותיים. לידים איכותיים שיש להם הפוטנציאל להפוך ללקוחות גדול הרבה יותר. יתרון נוסף גדול של קידום אורגני הוא היכולת ליצור נוכחות אורגנית ותמידית במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, ללא תלות ישירה בתקציב פרסום. עם זאת, חשוב להבין שישנם תחומים בעולם העסקים שבהם יתרונות של קידום ממומן יכולים להיות משמעותיים. לדוגמה, בתחום תחביבים כמו הייטק, אינטרנט, ומסחר אלקטרוני. שם המרחב המתחרה יכול להיות תחרותי מאוד ולכן פרסום ממומן עשוי להיות כמעט חיוני כדי להביא לתוצאות מהירות יותר. במצבים כאלה נכון לבחור בשילוב בין שתי האסטרטגיות: להשקיע בקידום אורגני כדי לבנות יסוד חזק ואורגני, ולשלב עם קמפיינים ממומנים כדי להגדיל את הקהל וליצור נוכחות מהירה יותר בשוק.

ללמוד ולהכיר את המושגים "קידום אורגני" מול "קידום ממומן"

הנושא מאד חשוב להמשך ההצלחה שלך. קבע מפגש למידה ומנטורינג עכשיו. כיועץ עסקי וכיועץ שיווקי אני מציע לך כי תכיר כלים ומודלים חדשים בעולם האסטרטגיה שיווקית. יש לבחירתך 8 מפגשי למידה שונים ומרכזיים בתחום. הפעם נתמקד בהיכרות של המושגים החשובים כל כך בעולם השיווק ויצירת לידים. נכיר את המושגים "קידום אורגני" מול "קידום ממומן" נבין את חשיבותם בעבורך. דע כי ביכולתך להזמין מפגש למידה ומנטורינג בכדי להכיר טוב יותר את היתרונות בשימוש בכלים הכי עדכניים בעולם השיווק והפרסום.

אני שמח כי הגעת עד לכאן. כיועץ עסקי ושיווקי, אני כאן בשביל להעניק גם לך אימון עסקי, אימון אישי המשולב עם מפגשי למידה, חשיבה ומנטורינג בפורמט אחד על אחד. הפעם אנו מאפשרים גם לך לקבוע מפגש אחד או יותר בנושא חשוב זה: "מה עדיף? קידום אורגני או קידום ממומן?" בחר גם את/ה לקבל מפגשי למידה ומנטורינג בפורמט 1 על 1 המבוצעים על ידי מולך. אשמח לקבוע גם איתך מפגש למידה בנושא זה. להזמנת המפגש הראשון לחץ כאן.

180 ₪ למפגש למידה בזום

לתיאום מפגש צלצלו עכשיו 03-9032222 או 0544-814332

לתאם מפגש למידה בצ'יק

180 ש''ח

למפגש למידה בזום.

70%

הנחה מעלות שעת ייעוץ רגילה.

מנהלים מרוצים מתהליכי הלמידה והמנטורינג העסקי

מגיע גם לך 70% הנחה מעלות משעת ייעוץ רגילה.

שנות ניסיון
0 +

שנות ניסיון מקצועי בתחומי הייעוץ הארגוני, ייעוץ אסטרטגי שיווקי וייעוץ עסקי לחברות ולמנהלים

חברות ועסקים
0

חברות גדולות, בינוניים ועסקים קטנים וחברות משפחתיות טופלו על ידנו בהצלחה מאז 2006

מנהלים ומנכ"לים
0

מנהלים ועובדים בכירים בחרו לצמוח וללמוד במסגרת מפגשי מנטורינג אישיים. במהלך 2023

משתתפים ומנהלים
0

היעד שלנו  למספר המשתתפים, במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 במהלך שנת 2024.

הזמנת פגישת ייעוץ