אסטרטגיה שיווקית מהי?

אסטרטגיה שיווקית מהי?

במפגש הלמידה בפורמט 1:1 בזום נרחיב בתחום החשוב הזה. אסטרטגיה שיווקית אחראית על המיתוג והנראות של החברה והמותגים שלך. נשפר את הצעת הערך ונבצע התאמות על פי התנהגות המתחרים והשינויים בשווקים.

אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית ארוכת טווח שמטרתה להביא להצלחה בשוק, ומול המתחרים. בכך להגשים את מטרות העסק או החברה באמצעות פעולות שיווקיות מכוונות. כאלה המגדילות פלח שוק וממתגות טוב יותר את החברה שירותיה ומוצריה. אסטרטגיה שיווקית מבוססת על ניתוח שוק עמוק, הבנת הצרכים והרצונות של הקהל המטרה. היא כוללת את ההחלטות והפעולות המיועדות להגשים את אותן צרכים בצורה המקסימלית ויעילה. דע כי במפגש הלמידה בפורמט 1:1 בזום נרחיב בתחום החשוב הזה. אסטרטגיה שיווקית אחראית על המיתוג והנראות של החברה והמותגים שלך. נבחן מה נדרש בכדי לשפר את הצעת הערך ונבצע התאמות על פי התנהגות המתחרים והשינויים בשווקים.

אסטרטגיית שיווק מהי?

דע כי כל אסטרטגיה השיווקית מיועדת לעזור במימוש היעדים העסקיים של כל חברה או עסק. חברות גדולות, בינוניות, חברות ועסקים קטנים ומשפחתיים או נותני שירות כמו רואי חשבון, יועצי מס או עורכי דין. לעסקים הקטנים ולנותני שירותים מקצועיים השימוש הנכון באסטרטגיה שיווקית חשוב הרבה יותר להצלחה. אצלם מרווחי הטעות קטנים הרבה יותר. אנו מבקשים לקבוע במסגרת מפגשי הלמידה בזזום בפורמט אחד על אחד כי כל אסטרטגיה השיווקית מחויבת לענות על הנושאים הבאים:

  1. מוצר או שירות העונה לצרכי הלקוחות.
  2. מוצר או שירות שחייב להגיע לשווקים במהירות ובנגישות בכמה שיותר ערוצי הפצה.
  3. שירות או מוצר שיתומחרו באופן ראוי מול הצעות הערך של המתחרים
  4. מוצרים או שירותים שביכולתם להשאיר מרווחי רווח ראויים.

הקריטריונים העיקריים לבניית אסטרטגיה שיווקית

ניתוח השוק והמתחרים הינו צעד חשוב ומרכזי בבנייה או עדכון אסטרטגיה שיווקית. המטרה העיקרית שלו היא להבין את המציאות הקיימת בשוק ולזהות את האפשרויות והאיומים הקיימים בו. הנתונים שנאספים מהניתוח מאפשרים לעסק לעדכן אסטרטגיה שיווקית קיימת. או ליצור אסטרטגיה שיווקית חדשה מקצועית ויעילה ומבוססת על הערכה מדויקת של הסיכויים והסיכונים בשוק.

ניתוח השוק:

  1. איתור צרכים ומגמות: ניתוח השוק מתחיל עם הבנת הצרכים והמגמות הנוכחיות. האם ישנם שינויים בצרכים של הלקוחות? אילו מגמות מתרחשות בתחום העסק? זהו שלב הניתוח שמטרתו לזהות צרכים לא מגובשים עדיין.
  2. ניתוח יכולות פיננסיות ויכולות ייצור שיווק והפצה: ביצוע SOWT לשם הבנת כלל היכולות הפיננסית הניהוליות. בדיקת איכות מערכות הייצור ההפצה של הארגון ביחס לשוק ולמתחרים. האם הוא מסוגל להתמודד עם דרישות הסף בכדי לעמוד בהשגת היעדים העסקיים באמצעות האסטרטגיה השיווקית?
  3. מיפוי וזיהוי קהלי היעד:  על פי הניתוח, ניתן לזהות נישות וקהלי מטרה פוטנציאליים היכולים ליהנות מהמוצר או השירות המוצע.

ניתוח המתחרים:

  1. זיהוי וניתוח מתחרים ישירים  :המתחרים הם אלה שמציעים מוצרים או שירותים דומים לאלו של העסק. ניתוח זה כולל את ניתוח המוצרים, המחירים, האסטרטגיות השיווקיות והיתרונות התחרותיים שלהם מולכם.
  2. ניתוח מתחרים עקיפים: למשל, יבואנים, משווקים ויצרנים נישתיים. כאלה המספקים פתרונות חלופיים או משלימים לצרכי הלקוח.
  3. ניתוח יתרונות וחסרונות: ניתוח מעמיק ואיסוף מודיעין שיביא להבנת היתרונות והחסרונות של כל מתחרה בהתאמה לכם. ניתוח מקצועי תוך הבנת היתרונות והחסרונות של המתחרים תאפשר גם לך להבין כיצד הם ניצחו הצליחו בעבר? להבין במה הם נכשלו? ותוך כדי כך להבין מהן נקודות התורפה שאותן צריך לתקוף.

דעו כי אחרי 2 השלבים החשובים האלה ועם סיום הניתוח כאשר הוא הושלם, החברה או העסק שבבעלותך יכול להבין את נקודות החוזק והחולשה שלו בשוק, ולפעול בהתאם. רק כך, תוכלו לעדכן או לפתח אסטרטגיה שיווקית מותאמת היטב שתאפשר לכם להשיג יתרון תחרותי על חשבון המתחרים ולצמוח בשוק בצורה יעילה ומתוכננת.

הקריטריונים העיקריים לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

  1. קביעת יעדים ומדדי הצלחה: כגון רווחיות, חלוקת שוק, הגדלת תחזוקה למותג, וכדומה.
  2. הבנת קהל המטרה: היכרות מעמיקה עם הצרכים, הרצונות, הדרישות והתחושות של הקהל המיועד.
  3. פיתוח בניה או עדכון אסטרטגיית שיווק: כולל את בחירת הכלים המתאימים לשיווק כגון פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור ועוד.
  4. ניתוח ואיתור טרנדים וטכנולוגיות עתידיות: ניתוח המתחרים והשוואת היכולת שלהם לשפר ולהשתפר ביחס לסביבת העסק.
  5. חיזוק הצעת הערך המיתוג והבידול כחלק מרכזי בתהליכים: הגדרת המציאות הייחודית של המוצר או השירות והדגשה על היתרונות התחרותיים שלו בשוק.

זה הזמן למפגש למידה ומנטורינג ראשון 

אני שמח להעניק גם לך מפגשי למידה, חשיבה ומנטורינג בפורמט אחד על אחד. הפעם אנו מאפשרים גם לך לקבוע מפגש אחד או יותר בנושא חשוב זה: מספר מפגשי למידה בנושא חשוב זה: "אסטרטגיה שיווקית מהי"? תצטרף/י לעשרות רבות של מנכ"לים ומנהלים שלקחו חלק במפגשי חשיבה ומנטורינג עסקי וניהולי. אנו עושים זאת בהצלחה רבה מול מנהלים, מנכ"לים ובעלי חברות ועסקים המבקשים לשפר ולרכוש כלים מקצועיים וניהוליים חדשים בתחום חשוב זה. בחר גם את/ה לקבל מפגשי למידה ומנטורינג בפורמט 1 על 1 המבוצעים על ידי מולך. אשמח לקבוע גם איתך מפגש למידה בנושא חשוב זה. להזמנת המפגש הראשון לחץ כאן.

 

180 ₪ למפגש למידה בזום

לתיאום מפגש צלצלו עכשיו 03-9032222 או 0544-814332

לתאם מפגש למידה בצ'יק

180 ש''ח

למפגש למידה בזום.

70%

הנחה מעלות שעת ייעוץ רגילה.

מנהלים מרוצים מתהליכי הלמידה והמנטורינג העסקי

מגיע גם לך 70% הנחה מעלות משעת ייעוץ רגילה.

שנות ניסיון
0 +

שנות ניסיון מקצועי בתחומי הייעוץ הארגוני, ייעוץ אסטרטגי שיווקי וייעוץ עסקי לחברות ולמנהלים

חברות ועסקים
0

חברות גדולות, בינוניים ועסקים קטנים וחברות משפחתיות טופלו על ידנו בהצלחה מאז 2006

מנהלים ומנכ"לים
0

מנהלים ועובדים בכירים בחרו לצמוח וללמוד במסגרת מפגשי מנטורינג אישיים. במהלך 2023

משתתפים ומנהלים
0

היעד שלנו  למספר המשתתפים, במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 במהלך שנת 2024.

הזמנת פגישת ייעוץ