מהי אסטרטגיה שיווקית?

מהי אסטרטגיה שיווקית?

בואו ונעשה קצת סדר. בעלי חברות ומנכ"לים התאהבו במושג אסטרטגיה. אנו במפגשי הלמידה והמנטורינג נבחן כיצד ניתן לבצע שדרוג והתאמה של האסטרטגיה השיווקית הקיימת לשינויים ולתחרות האגרסיבית בשווקים.

 

עולם השיווק מהווה בסיס חשוב לכל פעילות עסקית. תפקידו של השיווק לתפעל ולנהל את הביקושים של המוצרים והשירותים שהחברה מוכרת. אסטרטגיה שיווקית מתמקדת בבניית תוכנית פעילות. אשר מתפקידה לדאוג לניהול הביקושים הקיימים והגדלת הביקוש בקרב לקוחות קיימים ו/או לקוחות חדשים. אין זה סוד כי בעלי חברות ומנכ"לים כמוך, התאהבו במושג  אסטרטגיה. אנו נקפיד כי במפגשי הלמידה והמנטורינג נבחן כיצד ניתן לבצע גם בעבור החברה שלך שדרוג והתאמה של האסטרטגיה השיווקית הקיימת לשינויים ולתחרות האגרסיבית בשווקים.

ארבעת ה- P האחראיים לבניית תמהיל השיווק

כיועצים אסטרטגיים המובילים תהליכי שיווק ומיתוג נכון תמיד להגדיר את תחומי האחריות של האסטרטגיה השיווקית על פי ארבעה תחומים מרכזיים: בשפה העברית אנו מכירים אותם על פי החלוקה הבאה: מוצר. מחיר. מיקום (ערוצי ההפצה) והאחרון מתמקד בקידום מכירות. בשפה האנגלית הנושא מוכר כ- ארבעת ה- P האחראיים לבניית תמהיל השיווק.

  • Product – מוצר
  • Price – מחיר
  • Place – מיקום (ערוצי הפצה)
  • Promotion – קידום מכירות

האם נדרשת מעורבות מקצועית חיצונית לעדכון או בניית אסטרטגיה שיווקית?

אסטרטגיה שיווקית מקצועיות ויעילה מחייבת נקיטת מהלכים עסקיים וניהוליים. פעמים התהליכים יכולים להתבצע בתוך הארגון? פעמים נדרש מעורבותו של יועץ שיווק מקצועי. הראשון שבם מתמקד בזיהוי וניתוח הלקוחות שהמוצר או השירות המוצע שלך מספק בעבורם פתרון לצורך. אסטרטגיה שיווקית נכונה מחויבת להבין את פורמט השיקולים והחשיבה של הלקוחות ואת דרכי התנהגותם בתהליכים של איתור המוצרים או השירותים המתאימים להם. האסטרטגיה השיווקית חייבת לנתח גם את התהליכים הפסיכולוגיים שגרמו לקבלת החלטת הקניה. לשם כך רצוי להיעזר ביועץ אסטרטגי שיווקי מקצועי ובעל ניסיון.

האסטרטגיה השיווקית מקצועית כוללת החלטות בתחומים הבאים:

במסגרת מפגשי הלמידה והאימון העסקי בפורמט אחד על אחד, אנו נבחן לעומק את האסטרטגיה השיווקית שלך. נראה באם יש צורך לעדכן אותה כתוצאה משינוי בתרבות הצריכה, או מול התחרות? זה הזמן לבחור מפגש למידה בפורמט אחד על אחד איתי. לחץ כאן להזמנת המפגש הראשון. להלן הנושאים המרכזיים שאסטרטגיה שיווקית מטפלת בהם.

  • סגמנטציה – פילוח הלקוחות לקבוצות משנה על פי מספר קריטריונים – נעשה זאת על פי תכונות דמוגרפיות וסוציואקונומיות, הזדמנויות ומוכנות לצריכה. בהתאמה ליכולת צרכנית ולרגישות למחיר ולגורמי השפעה חיצוניים.
  • בניית הצעה ערך ייחודית ומובדלת – גיבוש הצעת הערך המבודלת בעבור הסוגים השונים של לקוחות המטרה.
  • שיפור המיתוג הבידול והמיצוב – כחברה עליך להבין שהדבר החשוב ביותר זה לא מה שאתה חושב על העסק שלך? הרבה יותר חשוב מה חושבים הלקוחות שלך, או הלקוחות הפוטנציאליים. לכן חובה עליך להכיר את כל מה שנדרש בכדי לשפר ולחזק את המיצוב והמיתוג של חברה שלך. ובמקביל של המוצרים והשירותים בהשוואה למתחרים.
  • תמחור חכם – קביעת המחיר האופטימלי על פי ניתוח עקומת הביקוש, בהשוואה למתחרים ולמצבים משתנים בשווקים.
  • שיפור מערך הפרסום – בניית תקשורת שיווקית ופרסום המנצלת את על הערוצים המרכזיים.
  • שיפור מערך המכירות והשירות ללקוחות – טיוב הביצועים של מערך התפעול המכירות והשירות ללקוחות. השקעה שהדרכה ושיפור מיומנויות בקרב צוות המכירות והשירות ללקוחות. בו בזמן יש לשפר זמינות והגעה אל כמה שיותר נקודות הפצה/מכירה.
  • שיפור הפריסה הגאוגרפית והזמינות של המוצרים והשירותים – בחירה של ערוצי מכירה פיסיים המשולבים עם מערכי מכירות דיגיטליים.

אסטרטגיה שיווקית מהי?

אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית או תהליך מחשבתי שמטרתו להגיע למטרות השיווקיות של ארגון. האסטרטגיה מבוססת על ניתוח שוק, תחרות, צרכי לקוחות ותהליכים פנימיים של העסק, והיא מתמקדת באיך להפוך את המשאבים והיכולות של העסק ליתרון תחרותי מול סביבת השוק.

כאשר מתכננים או מעדכנים אסטרטגיה שיווקית, חשוב להתמקד במספר נקודות עיקריות:

יש לוודא כי אתה כבעלים או כמנכ"ל מוודא שהאסטרטגיה השיווקית והעסקית עדיין עדכנית ונותנת פתרונות לשוק ומול המתחרים. במפגש האימון העסקי והמנטורינג בנושא חשוב זה: "שיפור ועדכון אסטרטגיה שיווקית" נבחן יחד באם הגיע הזמן לעדכן ולשפר. נלמד בפורמט אחד על אחד כיצד ניתן לבצע שדרוג והתאמה של האסטרטגיה השיווקית הקיימת לשינויים ולתחרות האגרסיבית בשווקים. מניח כי תסכים איתי לגבי התובנה הבאה: "עדכון ושדרוג האסטרטגיה השיווקית כדי להתמודד עם שינויים בשוק ותחרות אגרסיבית יכול להיות פעולה קריטית להצלחת העסק".

הנה מספר שלבים שיכולים לעזור גם לך בשדרוג והתאמה של האסטרטגיה השיווקית:

ניתוח שוק ומתחרים כולל היכרות עם האיומים המרכזיים כיום

כיועץ אסטרטגי המתמחה בליווי חברות ועסקים לבצע תהליכי חזרה לצמיחה, אני תמיד מציע כי נכון לבצע אחת לתקופה מחקר שוק עדכני. לבצע מחקר שוק מחודש על מנת להבין את השינויים האחרונים בשוק. את צרכי הלקוחות, ואת האתגרים שהתחרות האגרסיבית מעמידה. דע כי הבנה עמוקה זו תאפשר לך לזהות אזורים בהם יש צורך לשדרג ולהתאים את האסטרטגיה השיווקית.

עדכון יתרונות תחרותיים

הכוונה לחזק את הצעת הערך. את המיתוג, המיצוב והבידול שלך מול המתחרים. נכון כי נבדוק מחדש במסגרת מפגשי האימון העסקי והמנטורינג בפורמט אחד על אחד את היתרונות התחרותיים של העסק או המוצר שלך. האם הם עדיין ייחודיים? האם ישנם אפשרויות חדשות לשיפור או להתחדשות שלהם?

אימוץ שיווק על פי חתכי קהל ופרסונליזציה

הכוונה, התאמת המוצרים או השירותים לקהלי יעד מוגדרים ומפולחים. הקדישו מאמץ לבצע זיהוי של הלקוחות המתאימים והעדכניים ביותר עבור המוצר או השירות החדשים שלך. ביצוע סקרי שביעות רצון או דיאלוג עם הלקוחות יכול לעזור לך להבין את צרכיהם ומה שהם מחפשים.

חפשו להיות פרואקטיביים – אמצו שיפורים וחדשנות כדרך חיים

שיפור או חדשנות במוצר או בשירות מהווה צורך קיומי לחברות ועסקים שמבקשות לא לאבד פלחי שוק למתחרים. במידה והתחרות מציעה מוצרים או שירותים חדשים, עלול להיות חשוב לשדרג או להתחדש. זאת על מנת לשמור על עמידות ולגרום למוצר שלך להיות מוביל.

אמץ שימוש בכלים שיווקיים מתקדמים

העולם השיווקי הופך לעולם של מקצוענים. נכון כי תכיר את כל הכלים הכי עדכניים. דע כי עדכון והשקעה בכלים שיווקיים חדשניים ומתקדמים כגון שיווק דיגיטלי. פרסום ברשתות חברתיות, אינטגרציה עם טכנולוגיות חדשות עשוי להביא גם לך לתועלות גבוהות. קבע מפגש אימון עסקי ומנטורינג בפורמט אחד על אחד – עכשיו!

מדידה וניטור תוצאות

בעולם העסקים והניהול כל מה שלא ניתן למדידה והשוואה לא מספיק טוב ומקצועי. לכן השווה תמיד בין התוצאות של האסטרטגיה החדשה לקודמתה. ניתוח נתונים ומדידה של תוצאות שונות יכול להקשות על יתרונות וחסרונות ולסייע בשיפור נקודות החולשה. כאשר אתה מבצע שדרוג לאסטרטגיה השיווקית, חשוב להיות גמיש ולהתאים את השינויים בהתאם לצרכי השוק ולמענה על הציפיות של הלקוחות.

ללמוד ולהכיר כלים ומודלים חדשים בעולם האסטרטגיה שיווקית

קבע מפגש למידה ומנטורינג עכשיו. הפעם ביכולתך להזמין מפגש למידה ומנטורינג בכדי להכיר טוב יותר את היתרונות בשימוש בכלים הכי עדכניים. בכדי לבדוק באם האסטרטגיה השיווקית שלך זקוקה לעדכון? אני שמח כי הגעת עד לכאן. אני כאן בשביל להעניק גם לך אימון עסקי, אימון אישי המשולב עם מפגשי למידה, חשיבה ומנטורינג בפורמט אחד על אחד. הפעם אנו מאפשרים גם לך לקבוע מפגש אחד או יותר בנושא חשוב זה של "סודות האסטרטגיה השיווקית". בחר גם את/ה לקבל מפגשי למידה ומנטורינג בפורמט 1 על 1 המבוצעים על ידי מולך. אשמח לקבוע גם איתך מפגש למידה בנושא זה. להזמנת המפגש הראשון לחץ כאן.

180 ₪ למפגש למידה בזום

לתיאום מפגש צלצלו עכשיו 03-9032222 או 0544-814332

לתאם מפגש למידה בצ'יק

180 ש''ח

למפגש למידה בזום.

70%

הנחה מעלות שעת ייעוץ רגילה.

מנהלים מרוצים מתהליכי הלמידה והמנטורינג העסקי

מגיע גם לך 70% הנחה מעלות משעת ייעוץ רגילה.

0 +
שנות ניסיון

שנות ניסיון מקצועי בתחומי הייעוץ הארגוני, ייעוץ אסטרטגי שיווקי וייעוץ עסקי לחברות ולמנהלים

0
חברות ועסקים

חברות גדולות, בינוניים ועסקים קטנים וחברות משפחתיות טופלו על ידנו בהצלחה מאז 2006

0
מנהלים ומנכ"לים

מנהלים ועובדים בכירים בחרו לצמוח וללמוד במסגרת מפגשי מנטורינג אישיים. במהלך 2023

0
משתתפים ומנהלים

היעד שלנו  למספר המשתתפים, במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 במהלך שנת 2024.

הזמנת פגישת ייעוץ