בואו ונקדיש מפגש למידה ואימון עסקי בפורמט אחד על אחד בנושא החשוב הזה. נושא שבא להרחיב לך את הידע בכל מה שקשור להיכרות מעמיקה יותר של ערוצי שיווק ופרסום בדיגיטל. ערוצי שיווק ופרסום בדיגיטל או תחת השם: שיווק דיגיטלי (Digital Marketing). מציג מונח רחב לכל עולמות השיווק ברחבי הרשת ובכל הערוצים הקיים והחדשים שצצים אחת לכמה שנים. האחרון שבהם הוא ערוץ הטיקטוק. אנו נכיר לעומק את כל מה שקשור לעולמות הפרסום. לדוגמא, פרסומות בפייסבוק באינסטגרם באתרי חדשות. נכיר את החשיבות בנוכחות ברשתות החברתיות. נציג את היתרונות של קידום תוכן ממומן או אורגני במנועי החיפוש (SEO). זאת ועוד, נכיר ערוצי שיווק דרך רשימות מייל ורשימות תפוצה ייעודיות. ונכיר את היתרונות בשימוש בידוענים ומובילי דעה כמקדמים מוצרים ושירותים.
מהם ערוצי שיווק ופרסום בדיגיטל
שיווק ופרסום בדיגיטל משתמשים במגוון רחב של ערוצים וכלים להגעה לקהל יעד סיגמנטלי ומפולח. המטרה לקידום מוצרים או שירותים ואף ליצור ערוצי מכירה און ליין. בעבר, כולנו היכרנו את עולמות השיווק והפרסום המסורתיים. את ערוצי הטלוויזיה המסורתיים, תחנות רדיו ארציות ואזוריות. הכרנו עיתונים ארציים ומקומונים, שלטי חוצות, מגזינים. הכרנו היטב את שירותי הדואר או האינסרטים בתיבות הדואר או בתוך העיתונים. כל ערוצי השיווק האלה עדיין חלק בלתי נפרד בעיקר בקרב חברות וארגונים גדולים.
נפתחו ערוצי פרסום ושיווק חדשים בדיגיטל
בשני העשורים האחרונים נכנס למשחק תחום חדש. עולם האינטרנט הדיגיטל והרשתות החברתיות. השינויים בטכנולוגיה ובאמצעי התקשורת הפכו אותנו זמינים וצמאים למידע כמעט בפורמט 24/7. נכנסו לחיינו – טאבלטים, סמארטפונים, רשתות חברתיות, אפליקציות, אתרים ולא מעט ערוצים נוספים. נבחן יחד במפגש האימון העסקי והמנטורינג בפורמט אחד לאחד האם יש צורך לעדכן גם אצלך בחברה את ערוצי השיווק? לעבור משיווק מסורתי לשיווק דיגיטלי?
הנה כמה ערוצים נפוצים בשיווק דיגיטלי:
- אינטרנט שולחני ונייד: אתרי אינטרנט, בלוגים, ניוזלטרים, וואטסאפ, תוכן דיגיטלי כמו וידאו, תמונות וטקסטים.
- מדיה חברתית: פלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, טיקטוק ועוד. פרסום במדיות החברתיות מאפשר ליצור קשר ישיר עם הקהל וליצור אינטראקציה עמם.
- קידום במנועי חיפוש: שיווק בGoogle – ובמנועי חיפוש אחרים באמצעות קידומי SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) או קידום בתשלום (SEM) .
- שימוש בדואר אלקטרוני: רשימות תפוצה ופרסום ממוקד לקוחות באמצעות תוכנות ייעודיות המאפשרות עבירות גבוהה. דואר אלקטרוני הכולל שליחת מבצעים, עדכונים ועוד.
- פרסום בפלטפורמות וידאו: כגון YouTube, פרסום בסרטוני פרסום או יצירת תוכן מקורי עבור פלטפורמות אלו.
- פרסום באפליקציות ומשחקים: הצגת מודעות באפליקציות ניידות או במשחקים דיגיטליים.
- וובינרים ואירועים מקוונים: יצירת אירועים מקוונים, סדנאות, הרצאות או וובינרים למידה וקידום מוצרים.
כל אחד מהערוצים הללו מציע לקידום ולשיווק מוצרים או שירותים בדרכו הייחודית ובהתאם לתוכנית השיווקית והקהל היעד של העסק. מרבית הארגונים משתמשים בשילוב של מספר ערוצים כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר וליצור יחס טוב יותר עם הלקוחות. בוא ונלמד כיצד לאמץ רעיונות לצרכים הייחודיים שלך?
לפעמים יש ערוצי שיווק ופרסום חינמיים? רוצה להכיר אותם?
כיועץ ארגוני העוסק בשיפור מיומנויות וביצועים בקרב מנכ"לים בעלי חברות ומנהלים אני תמיד שואל? האם נכון כי תעדכן את הידיעות המקצועיות לגבי החשיבות של ערוצי השיווק והפרסום החינמיים בפייסבוק? להכיר את הערוצים האחרים החינמיים? עוד לפני שתרוץ להשקיע כסף בקידום ממומן בגוגל? או פרסום שעולה לא מעט כסף ברשתות החברתיות השונות? אני מניח כי תשובתך היא כן, אני רוצה להכיר אותם. דע כי ערוצי השיווק והפרסום החינמיים בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות מצויים וחשובים מאוד לקידום עסקים ומותגים. פלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, ולינקדאין ועוד, מציעות לעסקים אפשרות ליצירת קשר ישיר עם לקוחות. דבר התורם ליצירת קהל נאמן וליצירת תודעה למותג.
היתרונות בשימוש בערוצים החינמיים לקידום העסק שלך
ערוצים אלו מאפשרים לעסקים לפרסם תוכן איכותי. מאפשרים לשוחח עם לקוחות ולקהל היעד, ליצור קהילה סביב המותג או המוצר. בעיקר לקדם את החשיפה וההכרה בצורה אורגנית וחינמית. כמו כן, ערוצי הפרסום החינמיים ברשתות חברתיות מאפשרים גם לספק תוכן ממומן (פוסטים ממומנים) המאפשרים להגיע לקהל מגוון יותר ולהשיג תוצאות משמעותיות יותר. כשהעסק רוצה להתחיל תהליך שיווקי או פרסום דיגיטלי, חשוב להבין את הקהל היעד ואת האפשרויות הזמינות. השקעה בזמן ומשאבים בפיתוח תוכן איכותי, בבניית קהילה עסקית סביב המותג ובפרסום אורגני על ידי ערוצי הפרסום החינמיים יכולה להביא לתוצאות מרשימות. ללא כל קשר יש לשקול גם שימוש באפשרויות שילוב של פרסום בתשלום ברשתות חברתיות או בגוגל, בהתאם לתקציב ולמטרות העסק. לסיכום, ערוצי הפרסום והשיווק החינמיים ברשתות חברתיות יכולים להיות חשובים בהתחלת תהליכי השיווק והקידום, אך כדאי לבצע גם השקעה בפרסום ממומן במידה והיעד הוא להשיג יעדים עסקיים גבוהים יותר.
זאת הדרך היותר נכונה להכיר את ערוצי השיווק והפרסום בעולמות הדיגיטל
לסיכום, שימוש במפגש למידה ואימון עסקי בתחום החשוב של להכיר לעומק את ערוצי השיווק והפרסום בעולמות הדיגיטל יכול לעזור גם לך כבעלים או כמנכ"ל. קבע מפגש למידה ומנטורינג עכשיו. שמח כי הגעת עד לכאן. זה חשוב גם להמשך הפעילות העסקית שלך. חשוב מאד להמשך הצמיחה. אני שמח להעניק גם לך אימון עסקי, אימון אישי המשולב עם מפגשי למידה, חשיבה ומנטורינג בפורמט אחד על אחד. הפעם אנו מאפשרים גם לך לקבוע מפגש אחד או יותר בנושא חשוב זה. מפגש להיכרות מעמיקה יותר עם ערוצי השיווק והפרסום בעולמות הדיגיטל וברשתות החברתיות. נבחן מה כדאי יותר? פרסום ממומן מול קידום אורגני? נכון כי תחליט/י להצטרף/י לעשרות רבות של מנכ"לים ומנהלים שלקחו חלק במפגשי חשיבה ומנטורינג עסקי וניהולי. בחר גם את/ה לקבל מפגשי למידה ומנטורינג בפורמט 1 על 1 המבוצעים על ידי מולך. אשמח לקבוע גם איתך מפגש למידה בנושא זה. להזמנת המפגש הראשון לחץ כאן.