בעולם השיווק והעסקים בעשור השלישי של המאה ה-21 סגמנטציה ופרסונליזציה חשובים מאד להמשך ההצלחות השיווקיות. חשיבותם חשובה לא פחות מול שיפור השירות ללקוחות הקיימים. סגמנטציה במושג ברחב של המילה מתמקד ביכולת לאתר ולאפיין קהלים בעלי מאפיינים ייחודיים. כאלה בעלי לא מעט מכנים משותפים זהים. בעולם השיווק העדכני והמקצועי, יהיה נכון להפנות לכל קבוצה כזאת מוצר או שירות המותאם לצרכים שלהם. בהיבט של מערך השיווק נכון יהיה להתאים להם מסרים שיווקיים ופרסומיים ייעודיים. כל זאת בכדי להגדיל ולשפר את אחוזי ההמרה. לגרום ליותר לקוחות מהסגמנט הייעודי לבצע החלטת קניה.
סגמנטציה ופרסונליזציה
סגמנטציה :Segmentation – היא התהליך המחקרי, שיווקי שבו מתבצעת החלקה של קהל מסוים לקבוצות קטנות יותר של אנשים שונים. או תת-קבוצות בתוך הקהל הכללי. בעזרת סגמנטציה, מתאפשרת הבנה טובה יותר של צרכי הלקוחות או קהל המטרה. כך יהיה ניתן ליישם אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות המותאמות יותר לכל קבוצה או תת-קבוצה בנפרד.
פרסונליזציה :Personalization – היא התהליך שבו מתבצעת התאמה של חווית המשתמש או הלקוח. בתהליך נאתר מאפיינים התנהגותיים של לקוחות פוטנציאליים לפי מאפיינים אישיים והעדפות ספציפיות של האדם המשתמש. זה כולל הצגת תוכן, שירות, מוצר או חווית משתמש שמותאמים אישית לפי ההתנהגות. לפי העדפות או על פי מאפיינים אישיים של כל משתמש בפרט.
צרו חוויות ייחודיות ומותאמות אישית עבור הקהל שלכם
בעזרת סגמנטציה ופרסונליזציה, ארגונים יכולים ליצור חוויות ייחודיות ומותאמות אישית עבור הקהל שלהם. מה שיכול להביא לשיפור ביצועים, תחרותיות ושביעות רצון גדול יותר של הלקוחות. פרסונליזציה מנגד עוסקת באיתור צרכים ודפוסי חשיבה והתנהגות בקרב חברים המשויכים לקבוצת גיל? לחתך סוציואקונומי או בחלוקה גיאוגרפית. למשל ביצוע פרסונליזציה בקרב גילאי 17-30 המשתמשים במשחקי מחשב. כאלה המדמים סימולטורים של טיסה. בתוך קבוצת הגילאים המאופיינת כסגמנט של צעירים קיימת אפשרות לבצע חתך משני. בכך ליצור פרסונליזציה בקרב אלה המכורים למשחקי מחשב שמדמים סימולטורים של טיסה.
סגמנטציה ופרסונליזציה כיצד היא מבוצעת בחברות ובעסקים קטנים
אנו במסגרת מפגש האימון העסקי והמנטורינג הניהולי נכיר לעומק כיצד יש באפשרותך להכיר את המושגים החשובים האלה. כיצד תוכל אחרי התמקצעות קלה להבין מה נדרש ממך כבעלים וכמנכ"ל לעשות טוב יותר? בכדי להתאים את המוצר או הישרות שלך טוב יותר ללקוחות הקיימים או הפוטנציאליים. בדרך כלל אחרי הבנה מהירה של המושגים האלה, נכון כי תבין שסגמנטציה של לקוחות תמיד תבוצע על פי חלוקה למגזרים ראשיים ומגזרים משניים. מגזר ראשי יכול לכלול מגדר, אזור ומיקום מגורים, מצב משפחתי וגיל. מגזרים משניים יכולות להתעמק בפרסונליזציה של הפרטים בקבוצה הראשית.
הכירו את 4 המשתנים המרכזיים של הסגמנטציה בעולם השיווק והניהול
כיועצים שיווקיים, אנו יכולים להציג שאפשר ונכון לחלק את תהליכי הפילוח של הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים על פי ארבע משתנים עיקריים.
- חלוקה על פי מרכיבים דמוגרפיים: הכוללים מין ומגדר, גיל, מצב משפחתי, רמת הכנסה, רמת השכלה, מקום מגורים ועוד.
- חלוקה על פי רכיבים אישיים: כמו למשל אמונה דתית, לאום, שפה. השתייכות לקבוצה חברתית, מעגלים מקצועיים, תחביבים ודומיהם.
- חלוקה על פי מאפיינים כלכליים וצרכניים: האם הם רוכשים מוצרים דרך חנויות מסחר דיגיטלי? האם זנחו את המערכת הבנקאית הרגילה ועברו לבנקאות חדשה ודיגיטלית מלאה? האם הם מאמצי טכנולוגיה וחידושים או שמרנים מבחינת היכולות הדיגיטליות? האם הם חובבי אופנה וגאדג'טים? ועוד.
- מיפוי התנהגות צרכנית ברמה האישית: נרצה להכיר את דפוסי הפעילות של לקוחות קיימים מול הארגון שלך? נרצה לבחון ולחקור התנהגות צרכנית של לקוחות שעדיין קונים אצל המתחרים? כיצד הם רגילים לבצע רכישות? מהי הדרך שהם אוספים מידע ולבסוף מקבלים החלטת קניה ועוד.
סגמנטציה ופרסונליזציה בעולמות השיווק והפרסום כיום
סגמנטציה ופרסונליזציה הם שני כלים מרכזיים בעולמות השיווק והפרסום המודרניים. המשמשים ליצירת קמפיינים אפקטיביים וממוקדים יותר על הקהל המטרה. כאשר הם משולבים, הם יכולים ליצור חוויות מותאמות אישית ומרתקות עבור הצרכן או הלקוח. לגרום להם להרגיש מובילים וקשורים יותר למותג או למוצר. סגמנטציה מאפשרת לחלק את הקהל הגדול יותר לקבוצות קטנות יותר של אנשים. כאלה שיש להם דמוגרפיה, רגשות, רגישויות או צרכים משותפים. לדוגמה, חברה עשויה לסגמנט את הלקוחות שלה לפי גילאים, רמות הכנסה, אינטרסים או מיקום גיאוגרפי.
היתרונות בשילוב נכון של סגמנטציה ופרסונליזציה
כאשר משלבים פרסונליזציה, המטרה היא להתמקד באישיות, העדפות והתנהגות של כל אדם בתוך קבוצה סיגמנטלית. זה יכול להיות באמצעות שימוש בנתונים אישיים, היסטוריית התנהגות ברשתות חברתיות, רכישות קודמות או העדפות בתוך אפליקציות ואתרי אינטרנט. כאשר משלבים את שני הכלים יחד, החברות יכולות ליצור תוכן ממוקד, המותאם אישית לכל קבוצה או אדם בקבוצה המטרה. זה יכול להיות באמצעות יצירת מודעות ממומנות, דואר אלקטרוני אישי. או באמצעות תוכן באתרים או ברשתות חברתיות שמתאים באופן ישיר לתחומי העניין, הצרכים או ההתנהגות של הקהל המדובר.
השימוש המקיף והמתואם בסגמנטציה ופרסונליזציה עשוי לגרום לזיהוי יעיל יותר של הצרכים והדרישות של הלקוחות. עשוי ליצור חוויות משמעותיות ומרגשות יותר לצרכנים. דבר שמקדם את העמידה בציפיותיהם ומביא לשיפור ביחסי הלקוחות ובתוצאות העסקיות.
דע כי סגמנטציה ופרסונליזציה חשובים בעולם השירות ללקוחות ובעולם המכירות
כן, סגמנטציה ופרסונליזציה הם שני ערכים מרכזיים בעולם השירות ללקוחות והמכירות. הם יכולים לשפר את החוויה הכוללת של הלקוח ולהביא לתוצאות עסקיות חיוביות. כאשר משתמשים בהם באופן יעיל, הם יכולים להביא לשיפור בהתאמת המוצרים או השירותים לצרכי הלקוחות.
הנה כמה דרכים בהן הם חשובים בעולם השירות ללקוחות והמכירות:
- הבנת צרכי הלקוח – סגמנטציה מסייעת בהבנת ההבדלים בין קבוצות שונות של לקוחות ובזיהוי הצרכים הייחודיים של כל קבוצה. פרסונליזציה מנגד מאפשרת לספק פתרונות מותאמים אישית לצרכי הלקוח המיוחדים של כל אחד מהם.
- שיפור חווית הלקוח – בשילוב סגמנטציה ופרסונליזציה, חברות יכולות ליצור חוויות קנייה ושירות מותאמות אישית שמגרמות ללקוחות להרגיש ייחודיים ומקושרים יותר למותג.
- תהליך מכירה יעיל ממוקד ואפקטיבי – בעזרת התאמה אישית של הצעות וההצעות למוצרים או שירותים. ניתן להגביר את הסיכויים של המכירה. פרסונליזציה מאפשרת להתאים את הצעות המכירה לפי רגשות. לפי צרכים והעדפות אישיות.
- שימור לקוחות ובניית יחסים ארוכי טווח – כאשר מתקיימת פרסונליזציה יעילה, הלקוחות מרגישים מובילים וקשורים יותר למותג. זה עשוי להביא לשיפור בשיעורי השימור של לקוחות, כאשר הם מרגישים שהמותג דואג אישית לצרכיהם.
- ניהול קשרים עסקיים (CRM) – סגמנטציה ופרסונליזציה משפרות את יכולת העסק לנהל ולשמור על קשרים עסקיים טובים עם הלקוחות. עושים זאת באמצעות כלים כמו מערכות CRM המאפשרות אחסון וניהול מידע אישי על הלקוחות.
לסיכום, במפגש הלמידה והאימון העסקי בפורמט אחד על אחד נכיר לעומק את היתרונות של המושגים האלה. דע כי סגמנטציה ופרסונליזציה מהווים כלים סופר מקצועיים ונדרשים בעולמות תחרותיים. כלים המאפשרים לחברות ולעסקים בכל גודל ובכל תחום לשפר באופן משמעותי ביצועים. לשפר את היכולת שלהם להביא לידי ביטוי את יכולותיהם, להתאים את עצמם לצרכי הלקוחות. ובעיקר ליצור איתם ומולם קשר חזק ומערכות יחסים ארוכות טווח. כאלה המבטיחות נאמנות ואי נטישה למתחרים.
ללמוד ולהכיר את המושגים החשובים האלה סגמנטציה ופרסונליזציה
קבע מפגש למידה ומנטורינג עכשיו. אני מבקש להעניק גם לך מפגש אימון עסקי בפורמט אחד על אחד. כיועץ עסקי וכיועץ שיווקי אני מציע לך כי תכיר כלים ומודלים חדשים בעולם האסטרטגיה שיווקית. הפעם נתמקד בחשיבות של ההבנה עד כמה חשובים המושגים המקצועיים הבאים: סגמנטציה ופרסונליזציה. ביכולתך להזמין מפגש למידה ומנטורינג בכדי להכיר טוב יותר את היתרונות בשימוש בכלים הכי עדכניים בכדי לבדוק באם האסטרטגיה השיווקית שלך מול הלקוחות זקוקה לריענון? אני שמח כי הגעת עד לכאן. כיועץ עסקי ושיווקי, אני כאן בשביל להעניק גם לך אימון עסקי, אימון אישי המשולב עם מפגשי למידה, חשיבה ומנטורינג בפורמט אחד על אחד. הפעם אנו מאפשרים גם לך לקבוע מפגש אחד או יותר בנושא חשוב זה של "כיצד להשתמש נכון עם סגמנטציה ופרסונליזציה בעולמות תחרותיים". בחר גם את/ה לקבל מפגשי למידה ומנטורינג בפורמט 1 על 1 המבוצעים על ידי מולך. אשמח לקבוע גם איתך מפגש למידה בנושא זה. להזמנת המפגש הראשון לחץ כאן.