מיפוי שוק ומתחרים

מיפוי שוק ומתחרים

לפני כל תהליך של שינוי מבני או שינוי ארגוני נכון לבצע מיפוי שוק ומתחרים. נכון לבחון מה קורה אצל החברות והמתחרים הכי חזקים? מה קורה בחברות גדולות? רק לאחר מכן לבנות תוכנית אסטרטגית לביצוע השינוי המבני.

שמח לארח אותך אצלי באתר. את/ה נמצאים בקטגוריה הראשית  של "ניהול שינוי ארגוני". תחום מיפוי שוק ומתחרים, קריטי בכל תהליך של שינוי ארגוני או מבני. המלצתי לך שנכון כי לפני כל תהליך של שינוי מבני או שינוי ארגוני נכון לבצע מיפוי שוק ומתחרים. נכון לבחון מה קורה אצל החברות והמתחרים הכי חזקים? מה קורה בחברות גדולות? רק לאחר מכן לבנות תוכנית אסטרטגית לביצוע השינוי המבני. זהו הנושא המרכזי במסגרת מפגש למידה וייעוץ עסקי המשולב במנטורינג בפורמט 1:1 המוענק בעלות שפויה של 70% הנחה ממפגש פרונטלי.

התנעת תהליכי שינוי וצמיחה מחייבים מיפוי שוק ומתחרים

בהובלת תהליכי ניהול שינוי ארגוני בשווקים תחרותיים ובתקופות משבר, הנהלות ומנכ"לים מקצועיים המבקשים דווקא לצמוח. הם מבקשים להתפתח ומשתמשים בצורה נכונה בכלים של ניתוח שוק ומיפוי מתחרים. זאת ועוד, גם תחום מיפוי ואפיון הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים שנמצאים אצל המתחרים חשוב לתהליך. בכל הממשקים נכון לדעת לנתח את המידע. להבין את הצרכים, את הרצונות והשירותים או המוצרים שניתן להציע לכל סוג של לקוח. לבחון מה היתרונות שלך מול המתחרים ולבחון האם הצעת הערך זקוקה לשיפור?

נכון כי תכירו את המתחרים שלכם?

נכון שתדעו מהם שיטות הפעולה של המתחרים מול השוק והלקוחות? עליך להכיר את המוצרים או השירותים שלהם. להכיר היטב את הצעת הערך ולהבין באם הבידול והמיתוג שלהם טוב משלך. זאת ועוד, נכון כי תכירו את ערוצי ההפצה, ערוצי השיווק את היתרונות והחסרונות שלהם. במסגרת מפגשי הלמידה והייעוץ העסקי בפורמט אחד על אחד אני אלמד אותך לבחון ולאמץ כמה מיומנויות חדשות. נבחן יחד האם החברה שלך פונה לאותם קהלי יעד של המתחרים? נעשה השוואה וניתוח של מגוון המוצרים והשירותים שאתה והם מציעים? נבין את היתרונות שלך מולם? נכיר את החולשות? ונבחן יחד את המודל המסחרי היה וניתן לעשות זאת?

מיפוי שוק ומתחרים: התהליכים ומספר טיפים מקצועיים

התהליך של מיפוי שוק ומתחרים בעולמות תחרותיים מהווה צעד בסיסי וקריטי בכל תהליך ניהולי של התנעת תהליך שינוי ארגוני או שינוי מבני. במסגרת מפגש הייעוץ העסקי והמנטורינג אעניק גם לך מתודות רעיונות וטיפים מקצועיים שעשויים למנוע ממך מלעשות טעויות. יחד נתמקד בתהליכים המרכזיים שאותם נכון להכיר היה וברצונך להצליח באיסוף המידע הרלוונטי להתנעת תהליך השינוי. מיפוי שוק ומתחרים המבוצע נכון מאפשר לך לצלוח את התהליך במינימום טעויות וכשלים.

ניתוח השוק והמתחרים:

בשלב הראשון של התהליך, עליך כמנכ"ל או כבעלים לבצע ניתוח מעמיק של השוק והמתחרים. נדרשת הבנה מקיפה של דרישות השוק, מגמות וטרנדים. נכון כי תכיר את כל המתחרים הראשיים. להכיר את האסטרטגיה השיווקית והעסקית שלהם? להבין את היתרונות והחסרונות שלהם?

איסוף נתונים וניתוח:

זהו השלב החשוב והמרכזי טרום בניית תוכנית השינוי. בשלב זה, יש לאסוף מידע מקיף על פעילות המתחרים, דפוסי ההתנהגות והפעולה שלהם ושל השוק. יחד עם זאת עליך להבין מה יהיו התגובות של השחקנים המרכזיים והלקוחות לשינויים בשוק. הניתוח צריך סופר מקצועי. חייב להתבצע באופן מדויק ומוקפד, ולהשתמש בכלים ובמודלים המתאימים לסיבור ולניתוח הנתונים. גם כאן במסגרת מפגש הייעוץ העסקי והלמידה נרחיב בנושא.

ניתוח חוזקות וחולשות SWOT:

לאחר איסוף הנתונים, חשוב לבצע ניתוח SWOT המאפשר הבנה מעמיקה של נקודות החוזק והחולשה של הארגון שאתה מנהל או אתה הבעלים שלו ביחס לשוק ולמתחרים. זיהוי הסיכונים וההזדמנויות יכול לשמש כבסיס לקביעת אסטרטגיות עתידיות.

ממה יש להיזהר בתהליכים של מיפוי שוק ומתחרים?

  • ניתוח מדויק: המפתח להבנה מקיפה של השוק והמתחרים השלב הראשון בתהליך המיפוי שוק ומתחרים מחייב הבנה מדויקת של המציאות השוקית והפעולות של המתחרים. ניתוח רציני ומדוד יספק מידע מקיף על דרישות השוק, הטרנדים המתרחשים, והדינמיקה בתחום העיסוק. בהתבסס על נתונים אמיתיים ובדיקות יסודיות, הניתוח מספק רקע רציני לתהליכי קבלת החלטות ותכנון אסטרטגיה אפקטיבית.
  • אובייקטיביות: יש לשמור על אובייקטיביות בתהליך ולא להשפיע מראיינות או דעות קדומותחשוב לשמור על אובייקטיביות מרבית ולמנוע השפעה של פרדיגמות ודעות קדומות. צוות הניהול של תהליכי מיפוי שוק ומתחרים חייב לפעול באופן יסודי. עליו לאסוף ולנתח את המידע בהתאם לקריטריונים מובנים ומועילים. תמונת מציאות מהימנה המשולבת עם אובייקטיביות מקצועית וניהולית מונעת עיוותים פוטנציאליים.
  • דינמיקה שוק: יש להבין כי השוק והמתחרים נמצאים בתנודות והתנאים עלולים להשתנות במהירות – דעו כי  השוק והמתחרים נמצאים בתנודות והתנאים יכולים להשתנות במהירות. בעת תהליכי המיפוי, יש להתעדכן באופן רציף על שינויים בשוק, טרנדים חדשים ופעילות של מתחרים. ניתוח שוק מקצועי מאפשר התמודדות יעילה עם אתגרים והזדמנויות חדשות.
  • חשיבה נכונה לעתיד: ניתוח SWOT וקביעת אסטרטגיות עתידיות – בשלב האחרון, הקפידו על ביצוע ניתוח SWOT מדויק וממוקד. זיהוי נקודות חוזק וחולשה, סיכונים והזדמנויות, יהפוך לכלי אסטרטגי חשוב להבנת האסטרטגיות המרכזיות שעליך לאמץ. הסיכום האובייקטיבי של SWOT יסייע בקביעת אסטרטגיות פעולה, וישמש כמסגרת לתהליכי שינוי ארגוני מבוססים על הבנה עמוקה ומקצועית של הסביבה העסקית.

מיפוי שוק ומתחרים – סיכום והמלצות:

תהליך המיפוי שוק ומתחרים מהווה יסוד בסיסי בתהליך הניהולי של כל שינוי ארגוני. על מנת להבטיח תוצאות איכותיות, חשוב להתמקד בניתוח מדויק ואובייקטיבי של השוק והמתחרים. להקפיד על עדכון רציף של כלל הנתונים ולוודא כי אין הם מושפעים מפרדיגמות ודעות קדומות. חובה לשמור על עקרונות אובייקטיביות בתהליך. תהליך זה של מיפוי שוק ומתחרים מספק בסיס מושך לקביעת אסטרטגיות מתקדמות של שינוי ארגוני. לכן על כל ארגון עסקי להשקיע בו את המשאבים הנדרשים לביצועו בצורה מקצועית ויעילה.

שינוי מבני – שינוי ארגוני – סיכום והמלצות מקצועיות

הידעתם כי כל תהליך שינוי ארגוני – שינוי מבני הוא תהליך מורכב שדורש ממך כמנכ"ל או כבעלים, תכנון וניהול מדויקים. על מנת להצליח בו. מיפוי שוק ומתחרים מהווה אבן יסוד להצלחת כל תהליך של שינוי ארגוני או מבני. המלצתי לך כבעלים וכמנכ"ל שתקדיש מספיק זמן בתהליך הנחשב הזה. תקדיש זמן לזיהוי צרכים, ניתוח מתחרים ולקוחות. גם כאן נכון כי תעדכן את ארגז הכלים המקצועיים והניהוליים שלך. עשה זאת איתי במסגרת מפגש ייעוץ עסקי ולמידה בפורמט אחד על אחד. מיפוי שוק ומתחרים מהווה מפתח מרכזי וחשוב בכל תהליך של שינוי מבני – שינוי ארגוני כיום.

קבל עכשיו מנטורינג ואימון וייעוץ עסקי בזום

היה ואתה כבר כאן? אתה מוזמן לקבל מפגש למידה בזום ב- 70% הנחה ממחיר שעת ייעוץ רגילה? אני מאפשר גם לך לקבוע מפגש אחד או יותר בנושא חשוב זה "מיפוי שוק ומתחרים"? היה ורצית לדעת עד כמה זה חשוב? כיצד נמנעים מלעשות טעויות? אני מציע גם לך להצטרף/י לעשרות רבות של מנכ"לים ומנהלים שלקחו חלק במפגשי חשיבה ומנטורינג עסקי וניהולי. בחר גם את/ה לקבל מפגשי ייעוץ עסקי – למידה ומנטורינג בפורמט 1 על 1 בתחום החשוב של "ניהול שינוי ארגוני" או בתחומים אחרים המעניינים אותך. דע כי יש באפשרותך לבחור מפגש למידה וייעוץ עסקי מתוך 16 תחומים מרכזיים. באפשרותך לבקש ולקבל מפגש ייעודי ומיוחד לצרכים שלך. אשמח לקבוע גם איתך מפגש למידה בנושא "מיפוי שוק ומתחרים – כיצד לעשות זאת נכון.

180 ₪ למפגש למידה בזום

לתיאום מפגש צלצלו עכשיו 03-9032222 או 0544-814332

לתאם מפגש למידה בצ'יק

180 ש''ח

למפגש למידה בזום.

70%

הנחה מעלות שעת ייעוץ רגילה.

מנהלים מרוצים מתהליכי הלמידה והמנטורינג העסקי

מגיע גם לך 70% הנחה מעלות משעת ייעוץ רגילה.

שנות ניסיון
0 +

שנות ניסיון מקצועי בתחומי הייעוץ הארגוני, ייעוץ אסטרטגי שיווקי וייעוץ עסקי לחברות ולמנהלים

חברות ועסקים
0

חברות גדולות, בינוניים ועסקים קטנים וחברות משפחתיות טופלו על ידנו בהצלחה מאז 2006

מנהלים ומנכ"לים
0

מנהלים ועובדים בכירים בחרו לצמוח וללמוד במסגרת מפגשי מנטורינג אישיים. במהלך 2023

משתתפים ומנהלים
0

היעד שלנו  למספר המשתתפים, במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 במהלך שנת 2024.

הזמנת פגישת ייעוץ