הכירו את מודל ה- SWOT

הכירו את מודל ה- SWOT 

ניתוח חוזקות וחולשות וניתוח שוק ומתחרים הינו מודל ה-SWOT מוכר הרבה יותר. נראה יחד האם נכון לבחון שימוש במודל ה- SWOT אחת לכמה שנים בכדי לבחון באם "הסולם האסטרטגי שלך נשען על הקיר הנכון"?

 

זה הזמן לנסות וליצור קשר בין מודל ה- ה- SWOT בעולם בניית האסטרטגיה העסקית לבין עולמות השיווק. מודל SWOT משמש חברות וארגונים בעולם העסקי לבנות או לעשכן תוכנית עסקית או תוכנית שיווקית. ראשי התיבות של מודל ה- SWOT בעברית הם: חוזקות, חולשות, הזדמנויות, ואיומים. ובאנגלית הם כוללים את המושגים באים: Strengths, Weaknesses Opportunities, Threats. בתהליכי הייעוץ הארגוני והאימון העסקי הן בפורמט של קבוצות חשיבה פנים ארגוניות או בפורמט של אימון עסקי ומנטורינג בפורמט אחד על אחד אני מציע גם לך ללמוד הכיצד להשתמש נכון ויעיל יותר במודל חשוב זה. בדרך כלל ברמת הארגון פנימה והחוצה אנו ממפים את החוזקות ואת החולשות. מול השוק והמתחרים בעולם החיצוני אנו ממפים את ההזדמנויות והאיומים.

מידע זה כוח. ניתוח מידע זאת התמקצעות ניהולית חשובה ביותר

כן, מודל ה SWOT – הוא כלי ניתוח עסקי ואסטרטגי שמשמש לבחינת היבטים שונים של עסק או ארגון. אני מבקש לקבוע כי מודל ה- SWOT בעולם הייעוץ הארגוני והתכנון האסטרטגי לא מודל סופר מקצועי ומושלם. חובה ללמוד ולהשתמש בו נכון. לכן מפגש למידה, אימון עסקי ומנטורינג בפורמט אחד על אחד יכול להועיל גם לך בנושא חשוב זה. שימוש בכלים נוספים של מחקרי שוק ומתחרים יכולים להשלים את התמונה.

התחומים המרכזיים במודל ה-  SWOT בעולם העסקי

  •  Strengths – חוזקות. יש לאתר ולנתח תחומים בהם העסק או הארגון מבריק ויש לו יתרונות על פני אחרים. זה יכול לכלול יכולות מיוחדות, משאבים ייחודיים, ניסיון מובהק או כל יתרון אחר שיש לעסק.
  •  Weaknesses – חולשות. מיפוי תחומים בהם העסק או הארגון יכולים להפסיד או שלא ישיגו את היעדים שלהם. זה עשוי לכלול סיבות של חוסרי יכולת. של משאבים מוגבלים, חוסר ניסיון או כל חולשה אחרת.
  •  Opportunities – הזדמנויות. מצבים או תנאים בסביבה החיצונית בשוק ומול המתחרים שיכולים להיות מועילים לעסק או לארגון. זה יכול לכלול נישה או שוק חדש, עלייה בביקוש, שינויים בחוקים וברגולציה שמורידה חסמים.
  • Threats – איומים. גורמים חיצוניים שעלולים לפגוע בעסק או בארגון. זה עשוי לכלול מתחרים חזקים, או יבוא. או שינויים בתנאי השוק, בטכנולוגיות ובכניסת דור מוצרים או שירותים חדש.

 

בעזרת מודל ה- SWOT ארגונים כמו שלך יכולים לערוך ולנתח את המידע את המתחרים ואת התהליכים בשווקים בכדי ליצור או לעדכן אסטרטגיות עסקיות או שיווקיות. ליצור תוכניות פעולה עדכניות אשר ישפרו את הביצועים ויסייעו לך לנהל את החברה שלך בצורה יעילה ורווחית הרבה יותר.

כיצד נכון להשתמש במודל ה- SWOT 

השימוש במודל SWOT משתנה בהתאם לסוג הארגון או העסק, המטרות וההקשר שבו מתבצע הניתוח. כדי להשתמש במודל SWOT בצורה יעילה, ניתן לעקוב אחרי השלבים הבאים:

  1. איסוף מידע :אספו מידע מקיף על העסק או הארגון והסביבה החיצונית שלו. זה כולל את ניתוח התחום בו העסק פועל, משאבים הזמינים, מערכות היחסים עם השוק והתחרות, טכנולוגיות מובילות, ועוד.
  2. זיהוי פנים וחוץ:
    • איסוף מידע פנים ארגוני חוזקות וחולשות ברמת הארגון או העסק פנימה. כלומר, זיהוי היתרונות והחסרונות הפנימיים של העסק או הארגון, כולל ניתוח של נקודות החוזק והחולשה של הארגון עצמו – תהליכים יעילים או אי-יעילות, כישורים ומיומנויות של הצוות, וכו'
    • ביצוע מחקרי שוק ואיסוף יידע בעבור הסביבה החיצונית. Opportunities & Threats ניתוח איומים וסכנות בסביבה החיצונית לחברה. זיהוי ההזדמנויות והאיומים החיצוניים, כמו שינויים בשוק, תחרות, שינויים טכנולוגיים, או איומים כלכליים ומשפטיים.
  3. עיבוד ניתוח ושילוב המידע: זהו  השלב היותר חשוב בתהליך. לאסוף את המידע, לוודא כי הוא אמין וליצור באמצעותו ניתוח ובניית תוכנית פעולה. עשו זאת בכדי להבין איך כל אחד מהרכיבים חוזקות, חולשות, הזדמנויות, איומים וכיצד כל אחד מהם משפיע על האחרים. החיבור והקישורים בין החלקים השונים של איסוף המידע ועיבודו יוביל להבנה טובה יותר של המציאות ולסיוע בהכנת אסטרטגיה חזקה.
  4. עדכון או בניית אסטרטגיות עדכניות: בהתבסס על הנתונים שנאספו והניתוח שביצעתם, פתחו או עדכנו אסטרטגיות מתאימות. טפלו בבניית תוכנית לשיפור חולשות, תבנו תוכנית לנצל הזדמנויות ותיזהרו לא להירדם בשמירה ולהיות מושפעים מאיומים של המתחרים.
  5. יישום בקרה מעקב ושינוי: זהו השלב הקריטי של כל תהליך. חובה לעקוב אחרי המצב עם הזמן ולשדרג את הניתוח באופן שוטף. השינויים בתנאי השוק או בתחום העסקי יכולים לשנות את ה SWOT – שלכם, ולכן חשוב לעדכן את האסטרטגיה בהתאם.

מי נכון כי יוביל תהליך כזה בארגון שלך?

בדרך כלל, תהליך ה SWOT – מבוצע על ידי איש מקצוע חיצוני מימן המגיע מעולם הייעוץ הארגוני – ייעוץ עסקי. בחברות קטנות ובעסקים משפחתיים האחריות נופלת על הבעלים או המנכ"ל. לכן חשוב מאד כי תשפר מיומנויות ותכיר כיצד ניתן ליישם את המודל בצורה מקצועית יותר מבלי להזדקק לגורמי מקצוע חיצוניים. בוא והזמן מפגש למידה ואימון עסקי בפורמט אחד על אחד. זה בטוח יהיה בעבורך השקעה כדאית.  כבעלים או כמנכ"ל עליך לשפר יכולות בתחומי הייעוץ הארגוני, לשפר יכולות בניתוח עסקי ואסטרטגי. זה המקום וזה הזמן לשפר מיומנויות ניהול מקצועיות בתחום השיווק והפרסום.

ללמוד ולהכיר כלים ומודלים חדשים

קבע מפגש למידה ומנטורינג עכשיו. הפעם ביכולתך להזמין מפגש למידה ומנטורינג בכדי להכיר טוב יותר את היתרונות בשימוש במודל ה- SWOT, אני שמח כי הגעת עד לכאן. אני כאן בשביל להעניק גם לך אימון עסקי, אימון אישי המשולב עם מפגשי למידה, חשיבה ומנטורינג בפורמט אחד על אחד. הפעם אנו מאפשרים גם לך לקבוע מפגש אחד או יותר בנושא חשוב זה. מפגש להיכרות מעמיקה יותר עם כלל הנושאים הקשורים לעולמות השיווק והפרסום. בחר גם את/ה לקבל מפגשי למידה ומנטורינג בפורמט 1 על 1 המבוצעים על ידי מולך. אשמח לקבוע גם איתך מפגש למידה בנושא זה. להזמנת המפגש הראשון לחץ כאן.

180 ₪ למפגש למידה בזום

לתיאום מפגש צלצלו עכשיו 03-9032222 או 0544-814332

לתאם מפגש למידה בצ'יק

180 ש''ח

למפגש למידה בזום.

70%

הנחה מעלות שעת ייעוץ רגילה.

מנהלים מרוצים מתהליכי הלמידה והמנטורינג העסקי

מגיע גם לך 70% הנחה מעלות משעת ייעוץ רגילה.

0 +
שנות ניסיון

שנות ניסיון מקצועי בתחומי הייעוץ הארגוני, ייעוץ אסטרטגי שיווקי וייעוץ עסקי לחברות ולמנהלים

0
חברות ועסקים

חברות גדולות, בינוניים ועסקים קטנים וחברות משפחתיות טופלו על ידנו בהצלחה מאז 2006

0
מנהלים ומנכ"לים

מנהלים ועובדים בכירים בחרו לצמוח וללמוד במסגרת מפגשי מנטורינג אישיים. במהלך 2023

0
משתתפים ומנהלים

היעד שלנו  למספר המשתתפים, במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 במהלך שנת 2024.

הזמנת פגישת ייעוץ