מיתוג ומיצוב מעודכן

מיתוג ומיצוב מעודכן

אין זה סוד כי לקוחות מהווים תמיד את מנוע הצמיחה. יש לבחון כיצד המותג והמוצרים או השירותים שלך נתפסים בעיני הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. בנו מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות.

 

בעידן המהיר והדינמי שבו אנו חיים, נדרשת ומתחזקת הצורך בחשיבה חדשנית סביב תחום המיתוג והמיצוב. עם התפשטות המידע והמהירות שבה השוק נעשה זמין לציבור, הדרישה לעדכון המיתוג בשפה העיצובית והגרפית יחד עם שיפור זהות המותג הפכה לקריטית יותר מתמיד. כיום, האוכלוסייה הצרכנית הופכת "למפונקת יותר" מצפה לקבל יחס אישי בכל הערוצים. מצפה לקבל הצעות מותאמות אישית, חוויות לקוח יוצאות מהכלל. פספוס ולו הקטן ביותר במערך היחסים מול הלקוחות, עשוי לגרום ללקוחות טובים לנטוש למתחרים. כיצד ניתן למתוח ולעדכן את המיתוג והמיצוב, להתאים אותו לשינויים בשוק ומול המתחרים? לחדש מיתוג ומיצוב כך שהלקוחות יבינו שהם מקבלים הצעת ערך גבוהה יותר מאשר מהמתחרים.

התחדשות במיתוג ומיצוב: מקורות ההשראה הנכונים לביצוע ריענון ועדכון.

מיתוג ומיצוב אינם רק על סמלים ופונטים וגרפיקה מדהימה. מיתוג ומיצוב חייבים לכלול "סיפור" שיש בו אלמנטים ערכיים ורגשיים שהלקוחות יכולים להתחבר ולהזדהות איתם. מותגים יודעים לייצר זיהוי חד ערכי במוחם של הלקוחות. כזה שמציג ערך מוסף ותועלות כחלק מזיהוי מותגי שיודע להתקיים במערכת השוק התחרותית. התחדשות בתחום המיתוג היא תהליך רציני שדורש חשיבה אסטרטגית, שמטרתה להתאים את המותג למגמות הנוכחיות ולהתמודד עם אתגרים שונים. לפני התחלת תהליך התחדשות, יש להבין היטב את הצרכים והתחומים בהם מתמקמת החברה. מחקר שוק מדויק ועדכני יסייע להבין את המגמות. את הצרכים והרגלי הצרכנים באמצעות הבנת דרכי השימוש שלהם במוצר או בשירות. זיהוי נקודות חוזק וחולשה וניתוח ממצאים אחרים מתוך המחקר יהווה את השלב הראשון להתחדשות מותגית.

מהו השלב הבא אחרי ניתוח שוק ומתחרים?

השלב הבא בתהליך התחדשות המיתוגית והעיצובית הוא קביעת יעדים ומטרות מדודות. יש להגדיר את התוצאה הרצויה מתהליך הריענון והתחדשות. הכוונה בכל מה שקשור למיתוג, לשפה הגרפית ואפילו למיצוב. בתהליכי עדכון המיתוג חובה לקבוע פרמטרים למדידה של ההצלחה. לבחור בנצ'מרק נתון ולהציג יעדים מדידים להשגה. דעו כי זה יכול לכלול מדדים כמו תחושת הזיהוי עם המותג בעיני לקוחות. רמת נאמנות, חיבור רגשי לערכי המותג, רמת שביעות רצון מהשירות ועוד מדדים חשובים נוספים. עם הידע והיעדים ביד, יש להתקדם לשלב העיצוב וההבנה הקריאטיבית. כיצד ייתכן לעדכן את הגרפיקה, את הצבעים והשפה של המיתוג. תהליך שחייב להיות מותאם לעידן התחרותי הנוכחי? השאלה הזו דורשת מעורבות של מקצוענים בתחום העיצוב, הגרפיקה והשיווק.

אין מה להתבייש ללמוד מהטובים ביותר בתחום?

כיום החוכמה לא נמצאת בידיהם של מעצבים וגרפיקאים? מותר לעשות מחקר שוק מהיר. לראות כיצד המתחרים או העסקים הכי גדולים בעולם בחרו לבנות את המיתוג והמותג שלהם. ראו מה נכון לאמץ? בצעו התאמה לעולם שלכם ותנחו את אנשי העיצוב לבצע ואף לשפר. תחום חשוב לא פחות ואולי יותר בעולם שרובו ככולו מתנהל מהנייד. הוא עולם הנראות והמיתוג כפי שמתבטא בערוצים הדיגיטליים. יש לקחת בחשבון יכולות ההשפעה של פלטפורמות אלו וליצור חוויות מיתוגיות מתקדמות. כאלה שישמשו גשר בין המותג ללקוח גם בעולם הדיגיטלי. אין תהליך מיתוג מקצועי וראוי שלא יכלול "סטוריטיילינג" רגשי! קליט ונאמן לערכי המותג שאתם מבקשים להטמיע. יש לכתוב סיפור חדש, רענן ומרתק. הסיפור יכול לשפר את המיתוג וליצור קשר עם הלקוחות דרך נרטיב ייחודי. יש לשדר ערכים ומסרים בצורה מקורית, ולהתמקד בתחושת המשתמש מול החזון והערכים של המותג – של הארגון.

מיתוג בעולם העסקי מהו (Branding)?

מיתוג הוא תהליך היצירה והקידום של מותג, שהוא לכל פריט או שירות. המיתוג כולל את כל המרכיבים שמזהים ומתארים את המוצר. את החברה, או הארגון והופכים אותם לייחודים ומזוהים בעיני הצרכנים. זה כולל את השם, הלוגו, ואת פלטת הצבעים. מעבר לכך את הסימנים, והאטריבוטים הייחודיים. הכוונה לאיור או תמונה המזוהה עם המותג. מיתוג מטרתו ליצור זיהוי מובנה וחיובי, וליצור קשר חזק עם הלקוחות והשוק.

מהו מיצוב נכון לעסקים (Positioning)?

מיצוב הוא המקום או התפקיד שבו מייחס הלקוח בתודעתו את היחס שלו למותג שלך. מייחס על פי הבנתו וחוויותיו את היחס שלו בעבור מוצרים או שירותים שצרך ממך? או צרך מהמתחרים כי בעיניו המיצוב שלהם טוב וראוי יותר בעבורו. מיצוב מתאר את המקום שבו המוצר או המותג ממוקם דרך עיני הלקוח הקיים או הלקוח הפוטנציאלי. מיצוב איכותי מטרתו ליצור הבנה ברורה וחיובית בידי הצרכנים לגבי המוצר או המותג וליצור ערך מוסף וייחודי בעיני הקהל.

הקשר בין מיתוג למיצוב בעולמות העסקיים התחרותיים.

המיתוג מייצג את הזהות הכללית של הארגון או המוצר. כולל את האסטרטגיה הכללית, הערכים, והסגנון שבו ארגון מציג אותו כלפי הלקוחות. מיצוב, מצד שני, מתמקד בערך הנתפס דרך עיני הלקוח כלפי המותג, המוצר או השירות. מיצוב זה הדרך שבה הלקוחות רואים ומתרגמים את המותג בתודעתם. באופן כללי, כאשר אתה יוצר מיתוג יצירתי וייחודי, ואתה מתמקד בהבנה של מיצוב בקרב קהל שיש לו דפוסי צרכיה והתנהגות זהים. המשימה של כל חברה ועסק כיום מתמקדת בצורך ליצור תודעה בקרב הצרכנים ובכך לשפר את היכולת של המותג להתמודד בצורה יעילה בשוק תחרותי או משברי.

כיצד מתחדשים ומרעננים מיתוג ועיצוב לחברות ולעסקים?

דעו כי, התחדשות במיתוג ומיצוב היא תהליך מורכב הדורש את חשיבה אסטרטגית, עדכון קראטיבי, ותמיכה מתמשכת עם מחקרי שוק איכותיים ומקצועיים. בזמן ששוקלים לבצע ריענון לשפת המותג, לשפר מיתוג מיצוב ואף את הצעת הערך נכון כי תבינו שיש להתמודד עם דרישות וציפיות הלקוחות. נכון לבצע סקרי עומק לגבי מה הלקוחות רוצים, מצפים ומה הם מציעים לך כארגון לשפר.

מצ"ב כמה נושאים שנכון שתכירו בתהליך.

  • מחקר שוק והבנת צרכים: התחלה במחקר שוק מקיף יסייע להבין את הצרכים והמגמות בשוק. הבנת רצוני הלקוחות והתחומים בהם יש לחדש יכולה להוביל להבנה טובה יותר של השינויים וההתאמות שתצטרכו לבצע.
  • בניית סיפור ומסר בלתי נשכח: חשיבותו של סטוריטיילינג שיש בו רגש. דעו כי חשוב ליצור סיפור ומסר שמתמקדים בייחוד, במערכת ערכים וביתרון התחרותי הייחודי של העסק. מסר בלתי נשכח ומעורר רגש יכול להיות יעיל בבניית זיהוי ומיתוג חיובי.
  • עיצוב יצירתי ומתוחזק: מיתוג ומיצוב יצירתי ומתוחזק מעניקים מראה חדש, עכשווי ומרענן לעסק. יש לשקול את השקעה בעיצוב שיהיה ייחודי וישדרג את החוויה הזמינה ללקוחות. מפעם לפעם רצוי להתחדש בעיצוב מרענן. כזה ששומר את הבסיס הקיים ויוצר עניין.
  • קשר פעיל עם לקוחות וצרכנים: ראיונות עומק עם לקוחות. ניתוח מסעי לקוח מחייב בניית תוכנית סדורה. יש לבנות קשר פעיל עם הלקוחות ולהתמקד בפידבק מתמיד מכדי להבין צרכיהם, להשתפר ולהתאים את המיתוג להתפשטות המגמות והשינויים בתחום.
  • יצירתיות כדרך חיים ניהולית ושיווקית – התמקדות בחדשנות: חשיבה חדשנית יכולה להוביל לחדשנות במיתוג ובמיצוב. זיהוי והצעה של פתרונות חדשים, שפותרים בעיות או מספקים ערך מוסף, יכולים להביא לעדכון ייחודי ומקורי. בעיקר להעניק לך יתרונות על פני המתחרים.

לקוחות כיום מחפשים חיבור רגשי – לא רק מחיר?

התחדשות במיתוג ומיצוב היא תהליך מורכב הדורש חשיבה אסטרטגית, עדכון קראטיבי, ונכונות להתמודד עם שינויים כחלק מלימוד וניתוח שינויים בשווקים ומול הלקוחות. דעו כי למיתוג עסקי הכולל שיפור בשפה הגרפית ושיפור במיצוב של החברה יש יתרונות רבים וברורים עבור כל חברה, או מוצר או כל עסק בעולמות תחרותיים. אחד מהיתרונות הכי חשובים מתמקד ביכולת הצרכן להטמיע בזיכרונו את החברה או המוצר או את השירות שהוא צורך. דעו כי העלייה בזכירות הרבה שמקבל המותג או החברה אצל הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים חשובה ביותר.

לסיכום – כיצד נכון להתחדש במיתוג ומיצוב עדכני יותר?

חפשו ליצור תגובה רגשית עמוקה של לקוחותיך ללוגו, לסלוגן או לסטוריטיילינג  שיצרת. החיבור החשוב הזה ייתן לך יתרון מהותי בכל הערוצים שאתה מנהל ומפרסם. דעו כי הערך של חברה, או מוצר או שירות משתנה לטובה בעיני הלקוח בעקבות מיתוג עסקי מעולה. חברה או מוצר או שירות שעבר מיתוג עסקי מצוין, יכול להפוך ממוצר פחות נדרש ונמכר למוצר שהופך ללידר ונמכר בכמויות. בוא ונקבע מפגש למידה בפורמט אחד על אחד. זה המקום וזה הזמן לשפר את המיתוג והנראות של העסק שלך.

הגיע הזמן להזמין מפגש אימון עסקי ומנטורינג בפורמט אחד על אחד.

דע, כי שימוש במפגש למידה ואימון עסקי בתחום החשוב של "כיצד מתחדשים במיתוג ומיצוב עדכני יותר?" יכול לעזור גם לך כמנכ"ל או כבעלים של חברה או עסק משפחתי. קבע מפגש למידה ומנטורינג עכשיו. יהיה לי לכבוד להעניק גם לך אימון עסקי. אימון אישי המשולב עם מפגשי למידה, חשיבה ומנטורינג בפורמט אחד על אחד. הפעם אנו מאפשרים גם לך לקבוע מפגש אחד או יותר בנושא חשוב זה: כיצד נכון לבחון האם הגיע הזמן לבצע עדכון וחידוש למיתוג ולנראות של החברה שלך? לבחון האם יש צורך לבצע עדכונים ושיפורים בשפה הגרפית ובמיתוג העסקי? נכון כי תחליט/י להצטרף/י לעשרות רבות של מנכ"לים ומנהלים שלקחו חלק במפגשי חשיבה ומנטורינג עסקי וניהולי. בחר גם את/ה לקבל מפגשי למידה ומנטורינג בפורמט 1 על 1 המבוצעים על ידי מולך. אשמח לקבוע גם איתך מפגש למידה בנושא זה. להזמנת המפגש הראשון בתחום זה לחץ כאן.

180 ₪ למפגש למידה בזום

לתיאום מפגש צלצלו עכשיו 03-9032222 או 0544-814332

לתאם מפגש למידה בצ'יק

180 ש''ח

למפגש למידה בזום.

70%

הנחה מעלות שעת ייעוץ רגילה.

מנהלים מרוצים מתהליכי הלמידה והמנטורינג העסקי

מגיע גם לך 70% הנחה מעלות משעת ייעוץ רגילה.

שנות ניסיון
0 +

שנות ניסיון מקצועי בתחומי הייעוץ הארגוני, ייעוץ אסטרטגי שיווקי וייעוץ עסקי לחברות ולמנהלים

חברות ועסקים
0

חברות גדולות, בינוניים ועסקים קטנים וחברות משפחתיות טופלו על ידנו בהצלחה מאז 2006

מנהלים ומנכ"לים
0

מנהלים ועובדים בכירים בחרו לצמוח וללמוד במסגרת מפגשי מנטורינג אישיים. במהלך 2023

משתתפים ומנהלים
0

היעד שלנו  למספר המשתתפים, במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 במהלך שנת 2024.

הזמנת פגישת ייעוץ