מיתוג (Branding) בעולם העסקים הוא תהליך שבו יוצרים ומפתחים תמונת זהות ייחודית. יוצרים תעודת זהות שיש לה מאפיינים גרפיים ועיצוביים ייחודיים. מיתוג יכול להיעשות לחברה, למוצר, לשירות. או לפוליטיקאי או לסתם אדם מהישוב, כמוני, כמוך. המטרה של תהליך מיתוג מוצלח תמיד תיצור בידול וייחודיות. מול הלקוחות הקיימים ומול הלקוחות הפוטנציאליים בהשוואה למתחרים. מיתוג עסקי בא ליצור קשר רגשי "מבט ראשון". דע מיתוג אינו רק על הלוגו או השם המסחרי, או פלטת הצבעים והפונט שלך? מיתוג מקצועי בעולמות תחרותיים חייב להתייחס לכל החלקים שמרכיבים את הזהות הייחודית של העסק. מדובר ביצירת DNA המוכר ויזואלית למשתמשים. זאת בכדי ליצור חוויית משתמש או צרכן פוטנציאלי שיכיר את תחושת הזיהוי ונאמנות למותג.
מהו תהליך מיתוג עסקי ראוי?
תהליך המיתוג העסקי כולל את הקביעה של מסר ייחודי. מסר המתחבר לזהות עיצובית הכוללת ערכים. מתחבר גם לתחושת זהות המסוגלת להביא לזיהוי מיוחד של המותג בתודעת הצרכן. כל עסק קטן או גדול בכל תחום או סגמנט בעולם העסקים כיום, מחויב לבצע שיפור ועדכון המיתוג שלו. דע כי המיתוג מקצועי ואיכותי, עשוי להשפיע על הדרך בה העסק מוצג בעיניי הלקוחות הקיימים ומול הלקוחות הפוטנציאליים. אין זה סוד כי הקשר שנוצר בין המותג לבין הצרכן בשווקים תחרותיים, מוביל לייצור זהות וזיהוי חיובי או שלילי. מיתוג נכון ועדכני יכול להשפיע על ההחלטות וההתנהגות הצרכן בעניינים כגון רכישה, שימוש, והמלצה.
נבחן יחד באם המיתוג שלך זקוק לשיפור?
הייתי מציע גם לך לבדוק כדאיות לקחת חלק במפגש למידה בנושא חשוב זה. שווה לבחון יחד במסגרת מפגש אימון עסקי ומנטורינג בפורמט אחד על אחד את הנושא הבא: "האם המיתוג העסקי שלך זקוק לשיפור"? אין זה סוד כי אתה תסכים לקביעה האומרת: "המיתוג מהווה כלי עסקי יעיל שמטרתו לבנות ולחזק את התדמית של העסק. ליצור אמון עם לקוחותיו וליצור יתרון תחרותי מול המתחרים". תהליכי המיתוג יכולים לכלול בתוכם את התכנון של סיפור מותג, לוגו ומזהה חזותי. שפה וסגנונות תקשורת, וכמובן את התכנים הפנימיים והחיצוניים של העסק.
מיתוג עסקי – התחומים המרכזיים שאנו נוכל להתעמק בהם:
אני מניח כי תסכימו איתי שמוצרים או שירותים אף פעם לא באמת עומדים בזכות עצמם. מאחוריהם עומדת חברה שדואגת למיתוג עסקי ברמת החברה. ולמיתוג ברמת המוצרים או השירותים שלה. חברות ותאגידים מבקשות "לשחק לנו – הצרכנים בתודעה" מבקשות שנדע שמאחורי הרכב שלא רואה מוסך.. נמצאת החברה היפנית טויוטה. או חברות יפניות או קוריאניות נוספות שמזנבות במיתוג של טויוטה. מנגד חברת אפל לא מוכרת סמארטפונים? היא מוכרת חוויה של חדשנות וייחודיות ממותגת היטב. מיתוג עסקי כולל את כל ההיבטים שמאפיינים את הנראות ואת הסגנון של החברה או העסק שלך. מיתוג עסקי נכון משפיע על איכות המוניטין והבידול יחד עם המיצוב של החברה שלך מול הלקוחות, המתחרים.
במסגרת מפגשי אימון עסקי ומנטורינג בפורמט אחד על אחד אנו נוכל לכלול את הנושאים הבאים:
-
כוח המיתוג העסקי בעידן הדיגיטלי
אין מנוס עליך לשפר את הנראות והנוכחות במידיה ובערוצים הדיגיטליים. נחשוב כיצד לשפר את המיתוג העסקי שלך בעידן של טכנולוגיה ורשתות חברתיות. דע כי בעידן הדיגיטלי המתקדם, המיתוג הוא לא רק על תמונה ולוגו. מיתוג עסקי מקצועי וראוי, הופך לפלטפורמה רחבה שמשתמשת בכלים דיגיטליים ובערוצים השונים במידיה הדיגיטלית ליצירת קשר עם קהל רחב. השימוש ברשתות חברתיות, בפלטפורמות מקוונות ובטכנולוגיות חדישות, יכול לסייע לעסקים לבנות יחסים אונליין, ליצור קהל נאמן, ולהתמודד עם אתגרים של תחרות בסביבה הדיגיטלית.
-
השפעת מיתוג אישי – מיתוג עסקי
אין זה סוד כי מיתוג אישי ברמה המקצועית בעולמות הניהול והתעסוקה הופכים למוצר נדרש וחשוב. מיתוג אישי – מיתוג עסקי האם מיתוג יכול להשפיע על הדרך בה אנו מתמקמים ומתקדמים בחברה? במסגרת תהליכי מיתוג עסקי חברות מתמקדים ביצירת חוויית משתמש חיובית, יוצרים פרסונליזציה והצעת ערך מותאמת כל זאת בכדי לקדם רמת שירות יוצאת מהכלל, אמינות והתחשבנות בצרכי הלקוח.
-
מיתוג והשפעתו על ההחלטות הצרכניות
במפגשי האימון העסקי בתחום של מיתוג ובידול נלמד כיצד מיתוג משפיע על החלטות הצרכן ומהם האמצעים המוצלחים ליצירת השפעה חיובית? מיתוג ובידול משפיע ישירות על ההחלטות הצרכניות. כאשר הלקוחות מזהים ונותנים עדיפות למותג שמתאים לערכיהם ויוצר קשר רגשי ואמיץ עם צרכיהם. המשימה: יצירת חוויית לקוח חיובית, העברת מסרים ברורים ותמיכה בתהליכי מסע לקוחות שזקוקים לשיפור. רק כך מותגים חברות ועסקים יצליחו לשפר את יכולת המותג והבידול שלהם להשפיע על החלטות הקניה של לקוחות חדשים וקיימים.
-
מיתוג וקהילות מקוונות
בזמן שהקהילות המקוונות גוברות, מיתוג ובידול נכנסים גם לתוך העולם החדש. יצירת קהילה מקוונת יכולה להביא למעורבות רבה יותר, לשיתוף פעולה, ולבניית קהילה שמזהה עם המותג ומרגישה אליו חיבור חזק. האם יצירת קהילה מקוונת יכולה להשפיע על המיתוג של ארגון או מוצר או שירות? התשובה חיובית. שיח בקבוצות ברחבי הרשת הדיגיטלית יכולה להשפיע על החלטות קניה. אפקט העדר פועל גם כאן. משפיענים מצליחים לגרום להייפ חיובי בעבור מוצר שירות או מותג של חברה. ננסה ללמוד באם נכון שתשתמש בכל הכלים האלה?
-
התפתחות המיתוג במערכת השוק העולמית
הידעת כי מיתוג מותאם לקהל הישראלי לא יתאים לקהל אירופאי? נכיר את ההתאמות הנדרשות ונלמד כיצד עוברים מיתוגים מקומיים התאמה לשווקים עולמיים וכיצד הם מתאימים את עצמם לתרבויות שונות? דע כי בעידן הגלובליזציה, מיתוג עובר דרך תהליכי התאמה לשוקים ותרבויות שונות. ההבנה המעמיקה של ארץ-מטרה, תחושת המקומיות וההבנה העמוקה של צרכים ורגילות של שוקים עולמיים משמשים ככלים להצלחה מתמשכת גם בחו"ל.
רשימה של מושגים מרכזיים שחשוב להכיר בהקשר של מיתוג לעסקים:
- מיתוג (Branding): תהליך בניית הזהות והתמונה המאפיינת ומייצגת את המותג. עם המטרה ליצור זיהוי ייחודי וליצור קשר חיובי עם הצרכן.
- תמונת עסק (Business Image): התמונה המרכזית והמשמעותית שהעסק מאמץ ומתאים לתקשורת השיווקית בכדי להטמיע וליצור חיבור רגשי חיובי בתודעת הציבור.
- לוגו (Logo): סמל גרפי המייצג את המותג, העסק או המוצר. יש לו תפקיד מרכזי בזיהוי והבנת המיתוג.
- חווית הלקוח (Customer Experience): הרכב החוויה הכללית שהלקוח חווה במהלך המגע שלו עם החברה בכל אחד מהתהליכים השונים.
- מסר המיתוג (Brand Message): המסר המרכזי שמועבר דרך הקמפיינים, התוכן, והדרך בה מתקיימת התקשורת. חשוב להקפיד על ניסוח קצר ממוקד המביא לידי ביטוי מסר שיש בו רגש.
- אידנטיטי ברנדינג (Identity Branding): בשפה אחרת לבנות את הסטוריטיילינג השיווקי והפרסומי הנכון. יצירת סיפור, אסטרטגיה, וזיהוי מסוים המביא להבנה מוחלטת של מהות המותג ודרך ייחודית שבה הוא רואה את עצמו.
- ערכי המיתוג (Brand Values): הערכים הקרובים לליבת המיתוג, המגדירים את האמונות והמוסר שמנחים את העסק והמיתוג בפועל. נכון כי יכלול ערכים שציבור לקוחות יכול בקלות להתחבר אליהם.
- זהות פנימית (Internal Branding): יצירת הזדהות והתמקדות של חברי הארגון פנימה. מיתוג פנימי לחיזוק הגאווה של צוות העובדים והמנהלים לארגון. בניית זהות פנימית שמתבטאת בהתמקדות בערכים ובמטרות המשותפות.
- בניית סיפור מותג (Brand Storytelling): תחום הולך ומתפתח בקרב חברות ועסקים. יש חשיבות ליצירת סיפור מרתק ומוביל, המספק רקע וקשר עם המותג, ומשפר את חוויית הצרכן והתקשורת.
- אפקט ההרגשה (Emotional Branding): תחום הולך ומתפלח שזוכה ללא מעט השקעה ותכנון תהליכים הבאים ליצור חוויה רגשית ללקוח, שמתרחשת דרך יצירת קשר עם הערכים והתחושות של המיתוג.
- ניהול מותג דיגיטלי (Digital Brand Management): תהליכים המשקפים את המתודולוגיה לניהול יעיל ואפקטיבי מותג בעידן הדיגיטל, כולל ניהול תוכן, שיווק ברשתות חברתיות, ובניית נוכחות מקוונת.
זה הזמן להזמין מפגש למידה לשיפור מיתוג ובידול גם אצלך
ההבנה המעמיקה של מושגים אלו יכולה לשפר את יכולת העסק לבנות ולחזק את המיתוג שלו, וליצור קשר חזק בסיכום הנושא של "מיתוג בעולם העסקים", ניתן להסתכל על הכלים והאסטרטגיות השונים שניתן להשתמש בהם על מנת לבנות ולשפר את המיתוג של כל עסק. אם אתם מעוניינים לממש את העקרונות של מיתוג בעסק שלכם, ולקדם את תהליך המיתוג בצורה אישית וייחודית, אני מזמין אתך להצטרף למפגש אימון עסקי בפורמט אחד על אחד. במהלך המפגש, נזהה את נקודות החוזק והאתגרים של המיתוג הנוכחי, ונפתח יחד תכנית אסטרטגית מותאמת אישית שתביא לחידוש, ולשדרוג המיתוג והבידול שלך. לקביעת מועד ולהזמנת מפגש אימון עסקי לחץ כאן.