משוב – עשו זאת נכון

משוב – עשו זאת נכון

אחד הכלים המעצימים ביותר העומדים לרשותנו כבעלי חברה כמנכ"לים וכמנהלים הוא כלי המשוב. לדעת להעניק פידבק בצורה נכונה ויעילה קריטית להמשך הצמיחה וההתפתחות של מקבל המשוב.        

שווה כי נרחיב את היכרות עם היתרונות מביצוע שיחות משוב מקצועיות ואיכותיות. מניח כי כמנכ"ל או כבעלים תרצה להבין לעומק את החשיבות של משובים מקצועיים בניהול כוח אדם מקצועי וניהולי. במפגשי האימון העסקי בפורמט אחד על אחד נשפר את הביצועים שלך ונלמד כיצד עושים זאת נכון יותר? משוב בתחום ניהול הוא התהליך בו עובד, מנהל או חברי צוות עובדים מקבלים מידע על ביצועיהם. מקבלים ניתוח ביצוע מול מטרות ומבצעים השוואה לסטנדרטים מקובלים. המשוב בעולם ניהול הוא כלי חשוב לשיפור ביצועים והתפתחות אישית ושיפור עבודת צוות.

לביצוע ומתן משוב אפקטיבי יש כמה עקרונות מרכזיים:

  1. אג'יליות ופתיחות. המשוב צריך להיות בנוי באופן חיובי ובצורה נינוחה. חשוב להבין שמטרתו היא שיפור והתפתחות ולא רק ביקורת והאשמות.
  2. מתן מידע מוחלט. המשוב צריך לספק מידע ממוקד וברור, המבוסס על עובדות ונתונים מדויקים. בכדי שזה יקרה נכון לקבוע יעדים ומטרות להשגה במסגרת הגדרת תפקיד, ניתוח עיסוקים ותחומי אחריות וסמכות.
  3. מיקוד על הפעולות החשובות ביותר לשיפור. יש להתמקד גם כאן באיתור 20% מהפעולות שנכון לשפר שעשויות להביא ל- 80% מהתוצאות.
  4. תדריך לשיפור. במהלך המשוב חובה וצריך להציע רעיונות או כלים לשיפור, ולא רק לקבוע את הבעיה או החולשה.
  5. אמפתיה ואינטליגנציה רגשית גבוהה המציגה התייחסות לעצמאות ולרגשות. חשוב להתייחס בכבוד לרגשות ולעצמאות של האדם אשר מקבל את המשוב.
  6. תדריך לפתרון. שימוש במשוב כתהליך חשיבה וסיעור מוחות. במקום להציע פתרונות מוכנים, עדיף לעזור לאנשים למצוא פתרונות בעצמם.
  7. מתן משוב בזמן. אין לוותר על קיום משוב בזמן אמיתי על פי תוכנית סדורה. פעמים משוב קצר אחת לרבעון נכון יותר מאשר משוב שנתי. חשוב לתת משוב בזמן אמיתי כך שיהיה ניתן להתקדם ולשפר.
  8. למידה ושיפור רגיל. דעו כי המשוב הוא תהליך שאמור להתרחש באופן רציף, ולאו דווקא רק בזמן של ביקורת רגועה.

 

הפעלת משוב נכון יכולה להשפיע על התפתחות ושיפור רמת הביצועים בארגון ולקדם את המוטיבציה והשייכות של הצוותים למטרות המשותפות. זאת ועוד, התוצאות העסקיות של החברה שלך ישתפרו כתוצאה מכך שיש הלימה בין המטרות לבין הביצועים.

הכירו את סוגי המשוב הקיימים כיום יתרונות מול חסרונות

מהניסיון המקצועי שלי כיועץ ארגוני וכיועץ שליווה עשרות חברות במשק הישראלי, חברות ענק, חברות בינוניות וקטנות. יחד עם תהליכים שביצעתי מול חברות משפחתיות גיליתי שעולם העסקים ובעיקר עולמות ניהול המשאב האנושי משתמשים במספר משובים. בואו ונכיר אותם לעומק. דעו כי כל אחד מהם מגיע עם יתרונות וחסרונות משלו. הנה כמה מהם:

משוב מקוון (Online Feedback):

                      יתרונות:

      • נוח וקל לשימוש: אפשרות לקבל משוב בזמן אמיתי באמצעות כלי דיגיטלי.
      • קל להפיק מידע: כלים דיגיטליים מאפשרים איסוף נתונים מתוך רבים בקלות וביעילות.
      • אפשרות לגישה מרחוק: משתמשים יכולים להשתמש במשוב מכל מקום בעולם באמצעות רשת.

                     חסרונות:

      • אובדן תחושת אישיות: חוסר המגע הישיר עלול להוביל לאובדן התחושה של חיבור אישי.
      • חסרות תגובה מיידית: במקרים מסוימים יתכן ולא יקבלו תגובה מיידית למשוב שנשלח.

משוב פיזי (In-person Feedback):

                      יתרונות:

      • חוויית אישיות: משוב מוסיף עומק לתקשורת ויכול לסייע בהבנת רגשות והבעות לא פורמליות.
      • תגובה מיידית: האפשרות לתגובה מיידית על המשוב המועבר.

                     חסרונות:

      • זמן ומקום: דורש משאבי זמן ומקום למפגש אישי.
      • קשיי התמודדות: יתכן ויהיו קשיים לקבלת משוב פתוח וכנה פנימה לפנים.

משוב 360 (360-Degree Feedback):

                      יתרונות:

      • מקטין את התרשמות האישיות: מאגד משוב ממגוון מקורות, מאפשר התייחסות מגוונת.
      • מבוצע כטרנד בעולם החברות והתאגידים. מנסה לתת תשובה למשוב הכולל כפיפים מטה, עמיתים באותו מדרג ומנהלים מעלה. על פי הבנתי פעמים העובדים והמנהלים יודעים מהו נדרש מהם ולכן פעמים מאבד אפקטיביות.
      • יכולת לזהות עבודת צוות: מאפשר לראות איך פעולות והשקפות של הצוות משפיעות על כל אחד.

                     חסרונות:

      • קושי בהתמודדות עם מידע שונה: עלול להיות קשה להתמודד עם מידע שמגיע ממספר גורמים שונים ואף מנוגדים.
      • פעמים התוצאות מציגות "תמונה ורודה" יותר מהמציאות.

 

כלי המשוב שונים עוטפים ביתרונות וחסרונות, והם יכולים לשמש במגוון תחומים וסיטואציות. בבחינת הארגונים, חשוב לבחון איזה סוג של משוב יהיה הכי רלוונטי ויעיל למטרות המיועדות, לתהליכי העבודה ולסוגיית הפנייה לקבלת המשוב.

מפגש למידה המשולב עם אימון עסקי  ומנטורינג   

שמח להכיר. גאה כי הגעת עד לכאן. אשמח להעניק גם לך אימון עסקי, אימון אישי המשולב עם מפגשי למידה, חשיבה ומנטורינג בפורמט אחד על אחד. הפעם אנו מאפשרים גם לך לקבוע מפגש אחד או יותר בנושא חשוב זה: "משוב – כיצד עושים זאת נכון". נכון כי תחליט/י להצטרף/י לעשרות רבות של מנכ"לים ומנהלים שלקחו חלק במפגשי חשיבה ומנטורינג עסקי וניהולי. בחר גם את/ה לקבל מפגשי למידה ומנטורינג בפורמט 1 על 1 המבוצעים על ידי מולך. אשמח לקבוע גם איתך מפגש למידה בנושא חשוב זה. להזמנת המפגש הראשון "בעולמות הייעוץ הארגוני" לחץ כאן.

180 ₪ למפגש למידה בזום

לתיאום מפגש צלצלו עכשיו 03-9032222 או 0544-814332

לתאם מפגש למידה בצ'יק

180 ש''ח

למפגש למידה בזום.

70%

הנחה מעלות שעת ייעוץ רגילה.

מנהלים מרוצים מתהליכי הלמידה והמנטורינג העסקי

מגיע גם לך 70% הנחה מעלות משעת ייעוץ רגילה.

0 +
שנות ניסיון

שנות ניסיון מקצועי בתחומי הייעוץ הארגוני, ייעוץ אסטרטגי שיווקי וייעוץ עסקי לחברות ולמנהלים

0
חברות ועסקים

חברות גדולות, בינוניים ועסקים קטנים וחברות משפחתיות טופלו על ידנו בהצלחה מאז 2006

0
מנהלים ומנכ"לים

מנהלים ועובדים בכירים בחרו לצמוח וללמוד במסגרת מפגשי מנטורינג אישיים. במהלך 2023

0
משתתפים ומנהלים

היעד שלנו  למספר המשתתפים, במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 במהלך שנת 2024.

הזמנת פגישת ייעוץ