שאלות ותשובות FAQ

שלום לכם, אתם הגעתם למקום הנכון. אתם נמצאים כאן בתוך הקטגוריה של כל התשובות לכל השאלות שאתם מבקשים להכיר. תמצאו כאן שאלות ותשובות למושגי יסוד ותהליכים הקשורים והשזורים בעשייה הניהולית והמקצועית שלך כמנהל צעיר, כעובד מקצועי המבקש להרחיב ידע או אפילו כיזם או כמנכ"ל ובעלים.

שאלות ותשובות למושגי יסוד בניהול ובמנהיגות

כאן תמצאו תשובות ומידע רלוונטי בתחומים המשיקים לעולמות הניהול, המנהיגות והנעת צוותים מנצחים: FAQ שאלות ותשובות בתחומים הפיננסיים. שאלות ותשובות בתחומי הייעוץ הארגוני, פיתוח עסקי וייעוץ אסטרטגי. FAQ תשובות לשאלות מרכזיות בתחומי השיווק הפרסום והמיתוג ועוד לא מעט תחומים אחרים חשובים לא פחות.

כל התשובות לכל השאלות בעולם העסקים והניהול

הגעתם לאתר שלנו ל- Take – 5. כאן, אנו מעניקים לעובדים מנהלים ומנכ"לים מפגשי למידה והעצמה בפורמט אחד על אחד. מנטורינג אישי ועסקי הבא להעניק כלים מקצועיים עדכניים. מתמקדים בכל מקצועות הניהול השיווק והמכירות.

אנו עושים זאת באמצעות מתודולוגיה שפיתחנו הכוללת אימון עסקי – ואימון אישי המלווה בתהליכי Coaching המשולב בייעוץ עסקי וייעוץ אסטרטגי לבעלי חברות ועסקים להנהלות ולמנכ"לים המבקשים לשפר ידע במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 ובעלות שפויה.

אימון עסקי ומנטורינג למנהלים בפורמט 1:1

ההבטחה שלנו כלפיך לוודא כי התושבות והשאלות יתעדכנו ומידע חדש יעלה כאן בכדי לשמר אותך כגולש מעודכן בכל התשובות לשאלות הכי עדכניות שעשויות לעניין אותך. דעו כי אחת למספר ימים יעלו לכאן תשובות לשאלות נבחרות בכדי להבטיח כי תישאר מעודכן לצרכים המקצועיים והניהוליים שלך כעובד, כמנהל או כמנכ"ל.

כיועץ ארגוני הפעיל בוק העסקי מאז 2006 ולפני כן כמנהל שכיר בתפקידי מכירות שיווק וניהול בכיר, הייתי מבקש שוב לחזור על המסר הבא שמלווה את העשייה המקצועית שלי: "אני מאמין שכל מנהל או עובד/ת או ארגון או חברה עסקית הינם יצירת מופת מופלאה אותה עלינו ללמוד ולהכיר ולהוקיר".

רק לאחר אימוץ התובנה החשובה הזאת ניתן להתקדם ולהציע גם לך תהליך של אימון עסקי ומנטורינג בפורמט 1:1 שעשוי להיות הפתרון האפקטיבי ביותר לצרכים שלך".

שאלות ותשובות למושגי יסוד בניהול

בעולמות הניהול והעסקים מדובר בדמות שיש לה מומחיות שאפשר לסמוך עליה.
מדובר בדגל אדום שמונף מעלה בקרב חברות ועסקים ולא רק בקרב חברות ועסקים הרשומים בבורסה שם, על פי החוק הנהלות החברה מחויבת לבעלי המניות עדכון לגבי שינוי לרעה או לטובה ברווח הצפוי. בעולם החברות והעסקים הבינוניים והקטנים אזהרת רווח היא פעולה שמגיעה מאגף הכספים או אגף המכירות המציגים ירידה במכירות? קושי בגביה או נטישת לקוחות למתחרים.
על כל מנהל/ת לא משנה דרגתו ומיקומו בהיררכיה קיימת האחריות ניהולית אישית לביצועים של הצוות שמתחת לאחריותו. האחריות הניהולית מחייבת לבצע במחויבות סמכות ובדייקנות את המשימות שניתנו למנהל/ת לבצע ברמה האישית או כמנהל צוות מחלקה או אגף. אחריות ניהולית המקדימה להצלחות הניהוליות והעסקיות תמיד תימדד על פי מדדים אובייקטיביים זמינים.
מילולית הכוונה לאימוץ התנהגות הכוללת יושרה וערכים. מדובר על הגינות מוחלטת, לקיחת אחריות המלווה עם עקרונות גבוהים, תוך הקפדה למתן דוגמה אישית והעצמה של עובדים ומנהלים שמסביב.
מבחן A/B הוא דרך להשוות בין שתי אפשרויות כדי לראות מה עושה טוב יותר.  זהו אמצעי סטטיסטי שמטרתו לבחון מהי האופציה העדיפה מבחינה שיווקית ועסקית, מבין שתי אלטרנטיבות שונות, ביניהן אתם מתלבטים. זה יכול להיות שימושי במיוחד בכל מה שקשור לעולמות הפרסום, המסרים והשיווק דיגיטלי. למשל האם לשים את הכפתור או את המסר המניע לפעולה בצד ימין מטה? או ימין מעלה?
הפסד גולמי מציין מדד המתקבל מההפרש השלילי בין מכירות נטו של פירמה לבין עלות המכר, כשהוא מבוטא במונחים כספיים. בחישוב ההפסד הגולמי כוללים רק הכנסות שנבעו מפעילות שוטפת של החברה והוצאות שוטפות ולא הפסדים אקראיים. כאשר התוצאה היא חיובית, יש לחברה רווח גולמי. חשוב כי תדעו ששיעור הרווח או ההפסד הגולמי הוא יחס פיננסי, המשקף את יכולת העסק להגדיל את רווחיו עם גידול המחזור.
מדובר באחוז הנטישה של מבקרים שנכנסו לאתר שלך בדף מסיום, ויצאו ממנו ישר, אחרי שניות ספורות מבלי לגלוש בדפים אחרים, או לבצע שום פעולה. בדרך כלל הגולש עבר לאתר אחר או חזר לאתר האחרון שהיה בו.  זהו שיעור היציאה מדף הכניסה הוא אחוז המבקרים שעוזבים דף אינטרנט מבלי לבצע פעולה.
תרבות ארגונית היא מערכת המורכבת מהנחות יסוד, ערכים, נורמות וסממנים המאפיינים את הארגון ברובד הגלוי והסמוי. התרבות הארגונית מועברת לעובדים ע"י הצהרות, פעולות, סמלים, שפה, מיתוסים ועוד שלל מסרים שונים המשפיעים במידה רבה על התנהגותם. לתרבות הארגונית תפקיד חשוב ביצירת מכנה משותף וזהות קולקטיבית עבור עובדי הארגון, ובהטמעת הגישה כלפי משברים פנימיים, איומים מבחוץ, וקונפליקטים בין עובדים ומנהלים.
עולם העסקים עד לפני משבר הקורונה בדרך כלל פעל על פי המודל הישן והמוכר. המודל העבודה המסורתי והוותיק – מגיעים כל יום למשרד או למפעל וחוזרים הבייתה בסוף היום. במודל העבודה ההיברידי עובדים ומנהלים מבצעים את המשימות שלהם מרחוק, מהבית. אין צורך להגיע פיסית למפעל או למשרד. מודל העבודה ההיברידית מתקיימת בעולם העובדה והעסקים בחלוקה הגיונית בין אלה שמחויבים להגיע לעבודה לבין אלה שמסוגלים לעבוד בחלק מימי השבוע מהבית? מרחוק? דעו כי לעולם העבודה ההיברידית יש יתרונות וחסרונות. מנהלים וארגונים מחויבים לבנות מערכי שליטה בקרה וניהול המתאימים לסוג כזה של עבודה.
משרד פרסום הוא גורם מקצועי שחברות ועסקים שוכרות את השירות המקצועי שלהם  בכדי לייצר ולתכנן את מסעות הפרסום ואת הנראות והמיתוג בערוצים השונים כמו: באינטרנט, בערוצי המידיה השונים, רדיו טלוויזיה. ברשתות החברתיות ובכל מה שקשור למוצרים המודפסים כולל אריזות ושילוט בנקודות המכירה.
הידע הנדרש של כל הנהלה ומנכ"ל באשר לשוק ולמתחרים. הכוונה להכיר לעומק את צרכי הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, להכיר את הרצונות ואת הבעיות שהם מבקשים לפתור. זאת כחלק מתהליך של חברה המבקשת לשווק ולמכור מוצרים או שירותים. חברות מבקשות לדעת מראש את התגובות שעשויות להתקבל מצד הלקוחות. זאת ועוד, בעולם העסקי התחרותי יש צורך כי הנהלות ומנכ"לים יכירו לעומק את המתחרים. יכירו את החוזקות שלהם והן את נקודות החולשה.
זהות תאגידית או באנגלית corporate identity הם כלל המרכיבים והתהליכים אשר יוצרים את מהותו של התאגיד, של החברה העסקית. כיום ניתן למצוא זהות תאגידית גם לחברות בינוניות וקטנות וגם לחברות משפחתיות וותיקות. זהות תאגידית כוללת את הדברים המרכזיים הבאים: סוגי מוצרים ושירותים, נראות רשת ההפצה והחנויות, כלל הניירת המסחרית, הלוגו, השפה העיצובית ופלטת הצבעים. כל אלה ורבים אחרים מהווים את הזהות החזותית של כל חברה, עסק או התאגיד מבקש ליצור לעצמו ולקבוצות מותגים או שירותים שלו מודעות וזכירות בעיני הציבור, בעיני הלקוחות, הספקים וכל מי שנמצא בקשר עם החברה.
בשפה האנגלית המונח הוא – innovation הכוונה ליכולות ארגון עסקי לנהל בצורה יצירתית את המשאבים הקיימים. משאבי ניהול, משאבי יצור ופיתוח ומשאבי שיווק ובניית אסטרטגיה עסקית עדכנית. כל התהליכים מוכוונים ליצור יתרונות מדידים לחברה מול השוק והמתחרים. י.א. שומפטר, אבי התורה המודרנית של צמיחה כלכלית, ראה בחדשנות, הבאה בגלים, את הסיבה המכרעת לתנודות של מחזור העסקים. הייתי מבקש לידע אותך במידע הבא: ככל שתהליכי החדשנות והיצירתיות מהותיים יותר יש סיכוי גדול יותר שיכשלו. היה והשרות והמוצר שהושקעו בו הרבה עלויות יוצא לשוק והוא ייחודי ובלעדי – נהוג לתמחר אותו במחיר גבוה. עם בוא המתחרים לבצע התאמה למחיר.
חלק גדול מהשיווק הדיגיטלי, כולל שימוש במודל "שיווק שותפים". הכוונה לגורמים משיקים או בעלי "טרפיק גבוה" ואמון אשר מפנים וממליצים לגולשים שלהם לבקר באתר שלך ובכך להיחשף לשירות או מוצר ולקדם רכישה. מדובר על בלוג או קבוצה מקצועית פייסבוק או באינסטגרם או בערוצי דיגיטל נוספים שזוכים לעמלה לא גבוה, היה וההפניה מייצרת טרנזקציה עסקית.
שיווק B2B הכוונה ל המילים המציינות שיווק המיועד לעסקים בלבד ולא ללקוחות פרטיים. ככזה הוא מתמקד בבניית אסטרטגיה הכוללת שיווק לעסקים ולחברות  ולא לצרכנים בודדים.
שיווק B2C הכוונה למילים המציינות שיווק המיועד לשוק הלקוחות הפרטיים. ככזה הוא מתמקד בבניית אסטרטגיה הכוללת שיווק ללקוחות הפרטיים, למס מרקט הצרכני ולא לחברות ולעסקים.
זהו מדד חשוב וכלכלי שבא לתאר את נכסי המותג והחברה בהשוואה למתחרים. מדובר במדדים המודדים את מעמדו וערכו של המותג דרך עיני הצרכנים ובהשוואה לאלטרנטיבות הקיימות אצל המתחרים ואצל הלקוחות. דעו כי מומחים יודעים לכמת את ה – Brand Equity על פי מספר מדדים כמו למשל: נאמנות, שווי כלכלי, האמון שהצרכנים מעניקים לו, רמת שביעות הרצון של הלקוחות ועוד.
מידוד או נקודת ייחוס Benchmarking הינו תהליך מדידה שבו משווים פעולה ארגונית לפעולה בארגון אחר או במחלקה אחרת. תהליך כזה יתבסס על ניסיון של ארגונים עסקיים אחרים העוסקים בתחום דומה, במטרה לזהות פערי ביצועים וליזום תהליכי פיתוח בהתאם לכך. סקר שביעות רצון לקוחות או השוואת זמן המענה הממוצע במוקדי שירות של ארגונים דומים הם דוגמאות למדדים שיכולים לשמש בתהליכי ה- Benchmarking.

180 ש''ח

למפגש למידה בזום.

70%

הנחה מעלות שעת ייעוץ רגילה.

מנהלים מרוצים מתהליכי הלמידה והמנטורינג העסקי

מגיע גם לך 70% הנחה מעלות משעת ייעוץ רגילה.

0 +
שנות ניסיון

שנות ניסיון מקצועי בתחומי הייעוץ הארגוני, ייעוץ אסטרטגי שיווקי וייעוץ עסקי לחברות ולמנהלים

0
חברות ועסקים

חברות גדולות, בינוניים ועסקים קטנים וחברות משפחתיות טופלו על ידנו בהצלחה מאז 2006

0
מנהלים ומנכ"לים

מנהלים ועובדים בכירים בחרו לצמוח וללמוד במסגרת מפגשי מנטורינג אישיים. במהלך 2023

0
משתתפים ומנהלים

היעד שלנו  למספר המשתתפים, במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 במהלך שנת 2024.