יזמות יכולה להיות מלהיבה ומרגשת. יזמים רבים, בעיקר צעירים, ממהרים לצאת למסע הזה מתוך תחושת סקרנות. אך לצד הרגשות החיוביים שהיזמות מעוררת קל לשכוח כי ישנם מכשולים רבים בדרך. במיוחד בקרב יזמים צעירים. יזמים אלו מאופיינים בניסיון דל וידע עסקי לוקה בחסר. כך שכמעט בלתי נמנע שהם יפגשו במכשולים שעלולים להקטין את סיכויי ההצלחה. ייעוץ עסקי מקצועי יכול לסייע ליזמים, בעיקר לכאלו חסרי ניסיון. יסייע להם להתגבר על המכשולים שבדרך ולהגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה. ריכזנו כאן בעבורך מדריך מלא וממצה שיכול להביא ערך ליזמים צעירים בתחילת דרכם.

מה מטרתו של הייעוץ העסקי?

מטרת הייעוץ עסקי היא לשפר את ביצועי העסק בעזרת מגוון כלים כדוגמת פיתוח אסטרטגיות. גיוס הון, ייעול ניהול העסק, התמודדות עם אתגרים, ניצול הזדמנויות ורבים אחרים. תהליך הייעוץ העסקי והשיווקי מאפשר לבעלי העסקים לצאת מהשגרה היום יומית השוחקת. לבנות תכנית למימוש מלוא הפוטנציאל של העסק והשגת כל המטרות שעומדות לנגד עיניו. יועצים עסקיים רבים מחזיקים במומחיות מסוימת (שיווק, ניהול פיננסי, טכנולוגיה, ניהול משאבי אנוש ועוד). לכן חשוב כי תגייסו יועץ עסקי שמסוגל  לתת מערך ליווי וייעוץ שלם לכלל חלקי העסק. זאת כערך מוסף  בתחום המומחיות שלו.

הכירו את התחומים החשובים לכל יזם צעיר

בין שלל הבעיות איתם מתמודדים יזמים מכלל התחומים והמגזרים, כמה מהן המאפיינות במיוחד יזמים צעירים? בעבורם הן יכולות להיות מכשול אמיתי לעסק שיקימו. על כן, כבר היום ישנם יזמים צעירים רבים המבינים שנכון להיעזר באנשי מקצוע חיצוניים. כאלה שעשו דבר אחד או יותר בחייהם ויש ביכולתם להעניק להם ידע וניסיון שעשוי להקטין את מרווחי הטעות. כיועצים עסקיים אנו תמיד ממליצים ליזמים בכל תחום ובכל גיל להכיר את התחומים מטה.

הדרך היעילה לפיתוח רעיון עסקי ליזמים צעירים

בכדי לגבש רעיון בר קיימא, בעל פוטנציאל שוק משמעותי ויתרון תחרותי יש צורך במיפוי שוק וניתוח מתחרים. בהבנת הבעיה, הנקודה הכואבת, אצל הלקוחות הפוטנציאליים ולבחון את ההיתכנות הכלכלית של הרעיון. כמו כן יש צורך בהגדרה מדויקת בנוגע למי הם הלקוחות הפוטנציאליים ומה הייחודיות שהמיזם שלי מציע. כיזם צעיר, ללא ניסיון עסקי וניהולי משמעותי או הכוונה בתהליך, יהיה קשה להגיע לניתוח שוק ברמה הנדרשת.

חשיבות התכנון הפיננסי בתהליכי היזמות העסקית

הקמת עסק חדש כרוכה בהוצאות רבות, החל מפיתוח המוצר, דרך הייצור ועד לשלב השיווק והמכירות. יזמים צעירים עלולים לפנות לגיוס כספים גדולים משיכולים להחזיר ובכך להערים מכשולים על העסק עוד לפני הקמתו. תכנון פיננסי נכון חשוב להקמת עסק מצליח והוא חלק בלתי נפרד ממנו.

שיפור ואימוץ מיומנויות ניהול ומנהיגות עסקית

אין זה סוד כי ניהול עסק או יזמות בתחום חברת הזנק בכל סגמנט או תחום מצריך ידע ומיומנויות בתחומים רבים כגון שיווק, תפעול, ניהול משאבי אנוש וכדומה. יזמים צעירים מאופיינים בחוסר ידע בניהול עסקי ועלולים לעשות טעויות יקרות שעלולות להוביל לכישלון העסק כבר בתחילת דרכו.

ניתוח שוק ומתחרים הכולל תוכנית אסטרטגית להתמודדות עם תחרות

השוק העסקי רווי מתחרים ובכדי להתבלט יש צורך באסטרטגיות שיווק יעילות. חובה לפתח יכולות אשר יקנו ליזם את היכולת להתאים את עצמו לשוק המשתנה. ובעיקר ליצור את המוצר אשר יפתור ללקוח את הבעיה בצורה הטובה ביותר. ייעוץ עסקי ליזמים צעירים יכול להוות גלגל הצלה של ממש בהתמודדות עם הבעיות המאופיינות להם. כך למשל בתחום הפיתוח העסקי יועץ עסקי יכול לסייע בבניית אסטרטגיה מתאימה. לעזור בהגדרת יעדים, בביצוע מחקר שוק מקיף ואיכותי ובפיתוח מוצרים ושירותים חדשים אשר עונים לצרכי העסק. בנוגע לתכנון פיננסי יועץ עסקי המומחה בייעוץ פיננסי ידאג למיפוי התמונה הפיננסית של העסק. ביצירת תמונה כלכלית ברורה יותר, בניהול כספים, בתכנון תקציב ותזרים מזומנים וכן בהשגת מקורות המימון הנדרשים.

התרומה של יועץ עסקי מקצועי להצלחתם של יזמים צעירים

דעו כי ניהול עסקי זוהי פונקציה מאוד חשובה בניהול כל יזמות או חברה. בתחום זה היועץ העסקי המקצועי שתבחר ידע לעזור בבניית שיטת ניהול העובדים. ידע להמליץ ליזם הצעיר או לבעל העסק על פונקציות בעסק שכדאי להוציא למיקור חוץ. ועל כאלו אשר כדאי לו להתמקצע יותר. בנוסף, יהיה פרטנר לחשיבה ולהתלבטות בכל מה שקשור להכנסת מוצר או שירות חדשים לשוק? אשר לרוב יגרור תגובות של המתחרים ועל בעל העסק יהיה לדעת כיצד להתמודד עם התחרות והמתחרים. שילוב של יועץ עסקי בעסק יתרום לפיתוח האסטרטגיות והיכולות הנדרשות מבעל העסק בכדי להבטיח את רלוונטיות המוצרים לשוק והקהל המשתנים. זאת ועוד תרומתו חשובה בבניית פורמט העברת המסר של ייחודיות המוצר ובידולו למען הצלחת העסק.

יזמים צעירים מקבלים ממשה גרימברג – מפגש חשיבה במתנה

בנוסף לכל אלה יועץ עסקי יכול לספק ליזמים צעירים הכוונה ותמיכה בכל שלבי העסק וניהולו, ללמד כיצד להימנע מטעויות נפוצות, בפיתוח קשרים עסקיים חשובים והכרת אנשי מקצוע ודמויות מפתח בתחום, בגיוס משאבים איכותיים (הון, עובדים, ובעיקר לקוחות) ובבניית תכנית פעולה להשגת כלל היעדים והמטרות. לסיכום – ייעוץ עסקי הוא כלי חשוב עבור בעלי עסקים והוא הופך למשמעותי אף יותר עבור יזמים צעירים בתחילת דרכם ומהווה ההשקעה הטובה ביותר לעסק. אל תצאו למסע הזה לבד, צרו קשר עוד היום! קבלו מפגשי אימון עסקי ומנטורינג בפורמט אחד על אחד בזום ב- 70% הנחה ממחיר שעת ייעוץ פרונטלית. בנושאים אחרים: צרו קשר עם משה גרימברג 03-9032222 או 0544-814332 או באמצעות פנייה ישירה במייל: abc@nihul4u.co.il

המאמר נכתב במשותף על ידי עדי אמיתי, ומשה גרימברג.