מתי נכון לעדכן אסטרטגיה?

מתי נכון לעדכן אסטרטגיה?

במפגש הלמידה בפורמט 1:1 נחקור יחד, מתי נדרשות חברות ועסקים לבצע עדכון לאסטרטגיה העסקית? מבינים כי יש צורך לבצע עדכון של האסטרטגיה העסקית כתוצאה משווקים משבריים או תחרות הולכת וגוברת?

עדכון האסטרטגיה העסקית אחת לכמה שנים וכתוצאה משינוי בכללי המשחק בשווקים הכרחי ונדרש. אז מתי נכון לעדכן אסטרטגיה? התשובה פשוטה וחד משמעית. כאשר הביצועים העסקיים נשחקים או אין עליה בכמות המכירות ובנפח השוק. עדכון האסטרטגיה העסקית הינו תהליך מרכזי וחשוב היכול לשפר את ביצועי העסק בשווקים תחרותיים או משבריים. דע, כי לפני שחברה מחליטה לעדכן את אסטרטגיה, יש כמה גורמים ומתווה זמנים שעליה להתייחס אליהם. עדכון האסטרטגיה העסקית הוא תהליך עצום ומורכב הדורש התמדה, ראייה עסקית מתקדמת ויכולת לזהות את הצורך בשינוי בזמן המתאים. תהליך זה מהווה את היסוד לכל עסק מצליח המבקש להמשיך לגדול ולצמוח.

כשסביבת העסקים משתנה – נכון לעדכן אסטרטגיה.

סביבת העסקים תמיד משתנה, ועל כן, הצורך לעדכן אסטרטגיה מתעצם בהתאם לשינויים בשוק, בטכנולוגיה, ובתחרות. זיהוי הצורך בשינוי אינו דבר פשוט, והוא דורש התבוננות עמוקה במגמות כלכליות, במשברים עסקיים, ובתהליכים פנימיים שמשפיעים על הארגון. לעיתים קרובות, חברות ועסקים בכל גודל ובכל תחום מתקשות לזהות מתי הן צריכות לעדכן את האסטרטגיה העסקית? את האסטרטגיה השיווקית? הנהלות בעלים ומנכ"לים בחברות ועסקים המצליחים לזהות בזמן את הצורך להניע שינוי? לעדכן תוכנית אסטרטגית? הם עסקים וחברות שמצליחות לשרוד ולהמשיך לצמוח.  הנהלות, בעלים ומנכ"לים מיומנים מצליחים ומבינים כיצד לקרוא את האותות של הצורך בהתאמה או בינוי. הם מגיבים מהר ולא פוחדים להניע תהליכי שינוי וצמיחה.

מהם הגורמים המרכזיים לצורך בעדכון אסטרטגיה?

  1. שינויים בסביבת השוק והמתחרים:

    אחד הגורמים המרכזיים לצורך בעדכון האסטרטגיה הוא מתמקד בשינויים שחלו בסביבה העסקית ומול הפעילויות של המתחרים. תהליכי מותג, צרכי הלקוחות, ותחרות הם רק חלק מהם. כאשר השינויים הללו משפיעים על המגמה הכלכלית, על הדרישות של הצרכנים או על הטכנולוגיה בשוק, הם מקשים על החברה להגיב. זה הזמן לבצע עדכון לאסטרטגיה ולשנות את הגישה העסקית שלה.

  2. שינויים ותהליכים פנימיים בחברה:

    שינוי בעלות, החלפת מנכ"ל או הנהלה המניעים תהליכים של שינוי מבנה ארגוני או מיקוד ניהולי יכולים לגרום לצורך בשינוי. שינויים בשדרת הניהול הבכיר, בתהליכי עבודה, או בשיטות פיתוח מוצרים, יכולים לדרוש שינוי באסטרטגיה להתאמה למציאויות החדשות.

  3. ביצועים עסקיים ירודים ושחיקה במדדים הפיננסיים:

    לעיתים קרובות, הצורך לעדכון אסטרטגי בעולם העסקי והניהולי מתרחש כתוצאה ממצבים של תוצאות עסקיות לא מתאימות. כאשר העסק אינו מצליח להשיג את המטרות הכלכליות או הארגוניות שלו, זה יכול להיות "הטריגר" לצורך בשינוי באסטרטגיה .

  4. שינויים טכנולוגיים משמעותיים המחייבים כניסה לייצור מוצר או שירות עדכניים:

    מספיק כי מתחרה או שחקן חדש פורץ לשוק עם טכנולוגיה פורצת דרך בכדי להעיד על הצורך בשינוי. בנוסף, היה ובחזון העסקי להנהלה ולבעלים יש רצון להמשיך להיות פורצי דרך ומובילים טכנולוגית, עליהם להמשיך להיות תמיד פרואקטיביים ומובילים. עליהם לשאוף תמיד לפתח פתרונות ומוצרים חדשים. אלה עשויים לדרוש שינויים אסטרטגיים, הן במערכי המחקר, הפיתוח והייצור.

מה עדיף? שמרנות או יצירתיות וחדשנות?

אסטרטגיה עסקית מוצלחת היא לא רק מסמך סטטי שנוצר עם השקת הפעילות העסקית. כל אסטרטגיה ובעיקר אסטרטגיה עסקית ושיווקית הינה תהליך רציף המשתנה ומתקדם בהתאם לסביבה העסקית המשתנה. עולם הניהול והעסקים מחייב כיום בעשור השלישי של המאה ה- 21 להיות קשוב ודרך לזיהוי "דגלים אדומים" המסמנים על הצורך לבצע לערוך שינויים באסטרטגיה. כיועץ אסטרטגי, אני תמיד ממליץ להנהלות לבעלי חברות ועסקים ולמנכ"ל לאמץ תרבות של חדשנות, יצירתיות המלווה עם אמונה חזקה שאין מה לפחד משינוי.

התהליך של עדכון אסטרטגיה בדרך כלל כולל את השלבים הבאים:

  • מיפוי שוק ומתחרים. ניתוח מעמיק של סביבת העסק, כולל שוק מרכזי ושווקים משניים. ניתוח מתחרים, צרכי לקוחות וטכנולוגיות חדשות.
  • ניהול סיכונים ובניית מודול שמצליח להציג להנהלה את נקודות חוזק וחולשה באסטרטגיה הנוכחית.
  • קביעת מטרות חדשות ותכנון אסטרטגיית עסקים מתוקנת להשגתן.
  • ניהול תהליך של עדכון והטמעת האסטרטגיה החדשה כולל תוכניות פעולה ואמצעי מדידה להצלחתה.

עדכון אסטרטגיה הוא תהליך רציני המצריך תכנון, עבודת צוות מקצועית, והתמדה להטמעת השינויים הדרושים. בסיום התהליך, חשוב לעקוב ולבדוק את ביצועי האסטרטגיה החדשה כדי לוודא שהיא עובדת בצורה מדויקת על פי תוכנית היישום ומייצגת את החזון העסקי הנוכחי והמעודכן.

בחר את המפגש הראשון

מניח כי התרשמת מהמידע באתר שלנו. אנו מעניקים פתרונות חשיבה ולמידה בפורמט אחד על אחד. הפעם אנו מאפשרים גם לך לקבוע מספר מפגשי למידה בנושא חשוב זה: " מתי נכון לעדכן אסטרטגיה"? אנו עושים זאת בהצלחה רבה מול בעלי עסקים, יזמים מנכ"לים המבקשים לשפר ולרכוש כלים מקצועיים וניהוליים חדשים בתחום חשוב זה. בחר גם את/ה לקבל מפגשי למידה ומנטורינג בפורמט 1 על 1 המבוצעים על ידי מולך. העלות תועלת בעת הזאת, עשויה להפתיע גם אותך. זה יוביל לתוצאות נפלאות. אשמח לקבוע גם איתך מפגש למידה בנושא חשוב זה. להזמנת המפגש הראשון לחץ כאן.

180 ₪ למפגש למידה בזום

לתיאום מפגש צלצלו עכשיו 03-9032222 או 0544-814332

לתאם מפגש למידה בצ'יק

180 ש''ח

למפגש למידה בזום.

70%

הנחה מעלות שעת ייעוץ רגילה.

מנהלים מרוצים מתהליכי הלמידה והמנטורינג העסקי

מגיע גם לך 70% הנחה מעלות משעת ייעוץ רגילה.

שנות ניסיון
0 +

שנות ניסיון מקצועי בתחומי הייעוץ הארגוני, ייעוץ אסטרטגי שיווקי וייעוץ עסקי לחברות ולמנהלים

חברות ועסקים
0

חברות גדולות, בינוניים ועסקים קטנים וחברות משפחתיות טופלו על ידנו בהצלחה מאז 2006

מנהלים ומנכ"לים
0

מנהלים ועובדים בכירים בחרו לצמוח וללמוד במסגרת מפגשי מנטורינג אישיים. במהלך 2023

משתתפים ומנהלים
0

היעד שלנו  למספר המשתתפים, במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 במהלך שנת 2024.

הזמנת פגישת ייעוץ