שלום לכם, אתם הגעתם למקום הנכון. אתם נמצאים כאן בתוך מילון המונחים והמושגים המקצועיים והניהוליים שמרכז בעבורכם מידע מקצועי רלוונטי בתחומים הבאים: ייעוץ ארגוני, פיתוח עסקי, ניהול זמן ומשימות, ניהול מכירות, שיווק, תקשורת בינאישית ועוד תחומים מרכזיים נוספים. אנו פועלים לעדכן בעבורכם את מילון המושגים אחת למספר ימים תוך מאמץ רב לשמר אותו מעודכן לצרכים המקצועיים והניהוליים שלך כמנהל או כמנכ"ל.
הגעתם לאתר שלנו ל- Take – 5. כאן, במסגרת הדרכה ופיתוח מנהלים בפורמט אחד אל אחד, אנו פועלים להעניק כלים מקצועיים עדכניים. מתמקדים באימון עסקי – ואימון אישי המלווה בתהליכי Coaching המשולב בייעוץ עסקי וייעוץ אסטרטגי לבעלי חברות ועסקים להנהלות ולמנכ"לים המבקשים לשפר ידע במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 ובעלות שפויה.
ככלל, אנו מאמינים בשיתוף ידע. ב- Take – 5 דעו כי אנו מקדשים את הצורך ליסודיות ומוכנות ללמידה מתמדת. גם כאן במילון המושגים, אין אנו מחפשים שלמות. אנו מציגים מונחים בשפה פשוטה ובמילים המוכרות לאלה העוסקים במקצועות הניהול לסוגיו השונים. הייתי מבקש שוב לחזור על המסר הבא שמלווה את העשייה המקצועית שלנו מאז 2006: "אני מאמין שכל מנהל או עובד/ת או ארגון או חברה עסקית הינם יצירת מופת מופלאה אותה עלינו ללמוד ולהכיר ולהוקיר. רק לאחר אימוץ התובנה החשובה הזאת ניתן להתקדם ולהציע גם לך תהליך של אימון עסקי ומנטורינג בפורמט 1:1 שעשוי להיות הפתרון האפקטיבי ביותר לצרכים שלך". צרו קשר ובקשו לקיים מפגש ייעוץ ומנטורינג ב- 70% הנחה. 180 ₪ למפגש של שעה.
מהו כולל המושג הרחב הזה? ייעוץ ארגוני מאגד בתוכו מגוון רחב של פעילויות שמטרתן לסייע לארגונים ולעסקים ולרמת הבעלים והמנהלים לייעל את עבודתם ולשפר ביצועים עסקיים. בהתאמה ובעיקר תוך כדי ניתוח אתגרים העסקיים והניהוליים שמולם עומד הארגון העסקי. ייעוץ ארגוני מקצועי גם מתמקד בניית תכנית לשיפור ארגוני בהתאם לאתגרים ולמצבי התחרות מול המתחרים.
תת קטגוריה חשובה בעולם הייעוץ הארגוני. שינוי ופיתוח ארגוני ועסקי הוא תהליך מתמשך שמטרתו להתאים את המערכות והתהליכים הארגוניים הניהוליים והעסקיים לשינויים החיצוניים והפנימיים שמתרחשים בסביבה העסקית. אין זה סוד כי הצלחתו של כל אגון ובעיקר ארגון עסקי תלויה מאד באיכות ובמחויבות של עובדים ומנהלים להצלחה המשותפת. דעו כי במאה ה- 21 כל ארגון עסקי נמצא יחסי תלות וגומלין עם הלקוחות, עם הספקים ועם הסביבה שבאה הוא פועל. זאת מערכת דינאמית שמחייבת יכולת גמישות ואימוץ שינויים כדרך חיים ניהולית ועסקית.
הידעתם כי מבנה ארגוני הוא למעשה שם כולל למערך של ארגון או חברה עסקית המציג את עץ המבנה והשליטה בארגון. באמצעות הגדרת המבנה הארגוני קל יותר להגדיר את תפקידם של מנהלים בדרגות השונות והן של העובדים ולשייך אותם לחטיבה, לאגף או למחלקה הנכונה. המבנה הארגוני מהווה את הבסיס והתשתית שעליה פועלות כלל הפעילויות השונות הנדרשות לצרכי יצור, תפעול וניהול הארגון העסקי או כל ארגון אחר. קיימים מבנים ארגוניים שונים. מבנה מטריציוני, מבנה ארגוני היררכי ועוד. אנו כאן מציגים את החשיבות הרבה ליצירת מבנה ארגוני נכון.
ענף אחד חשוב בתוך המתודולוגיה של תרבות ארגונית. זה היישום של גישת הפסיכולוגיה החיובית בניהול ובהנעת עובדים במקום העבודה. בבסיסה המתודולוגיה אומרת כי סביבת עבודה ראויה תמיד יובילו לביצועים מיטביים של עובדים ומנהלים. תהליכים אשר תמיד מובילים לשיפור בביצועים העסקיים.
היא מערכת התנהגויות ודפוסי פעילות הכוללת הנחות יסוד ואמונות יסוד שפועלות ויוצרות את התשתית הערכית שעל-פיה פועל כל ארגון וכל חברה עסקית. התרבות הארגונית היא זאת שמציגה וקובעת את דפוס ההתנהגויות והציפיות של חברי הארגון או החברה העסקית במצבים השונים והשוטפים בפעילות השוטפת. על פי ויקיפדיה תרבות ארגונית הוא מונח מעולם הסוציולוגיה המגדיר את הערכים, החשיבות, התמורה, האמונה, הנורמות והמנהגים הקיימים בארגונים. התרבות הארגונית כוללת הן את הרובד הגלוי של ערכי הארגון, כגון לבוש, שפה מיתוגית, לוגו וסמלים ומיתוסים היסטוריים, והן את הרובד הסמוי, שהיא התשתית הנורמטיבית שעליה בנויים הרבדים הגלויים.
נכון להכיר את שני הבסיסים. מדגיש את המוטיבציה החיצונית אשר מבוצעת על ידי החברה במסגרת מיתוג ויצירת בידול לפירמה. הבסיס השני הוא המחויבות והמוטיבציה האישית של עובד או מנהל לגבי הביצועים האישיים שלו למען הארגון. בשני המצבים מדובר על מצב פסיכולוגי המאפיין את יחסי העובד עם הארגון העסקי ומנגד עמדתו של המנהל / העובד כלפי הארגון.
היא האופן בו מתנהלת קבוצה של פרטים בסיטואציה המחייבת שיתוף פעולה ועבודה כצוות. דינמיקה קבוצתית בתהליכי ייעוץ ארגוני וניהול שינויים היא כלי רב חשיבות. משתמשים בה בתהליכי הכשרה או מיון וגיוס מנהלים ועובדים. דינמיקה קבוצתית עוזרת ליצור תהליכי חשיבה וסיעור מוחות בכדי לשפר תהליכים בצורה מיטבית תוך שיתוף כולם בתהליך. כיועץ ארגוני הייתי מציין את החשיבות בשימוש בדינמיקה קבוצתית בקרב מנהלים ברמות השונות וכן בקרב הנהלה בכירה ומנכ"ל.
היא תפיסה ניהולית וארגונית שמגדירה את תפקיד העובדים בצוות ומנהלי הצוותים כחלק משדרת הניהול בחברה. הם שותפים המחויבים לדעת "לנגן" יחד ולא להיות סולנים. מהו צוות בעולם העסקי? צוות הנו קבוצה של עובדים שמנוהל על ידי מנהל הצוות שלהם מטרה ברורה ומשותפת. יש להם הכלים והמשאבים לפעול מתוך הסכמה משותפת להשגת מטרות ויעדים שניתנו להם. דעו כי ההשקעה בפיתוח ובניית צוותים איכותיים המנוהלים היטב היא השקעה בעלת ערך רב להמשך הצמיחה. המטרה היא לבנות צוותים שהמנהל שלהם מצליח להציג בבהירות את היעד והכיוון לכבוש אותו. ולקבוצה יש תרבות ערכים וחזון ייעודיים ובעיקר מחויבות לעבודת צוות ולעזרה הדדית.
היא יכולתו של עובד, מנהל או מנכ"ל או קבוצת מנהלים כמו למשל פורום הנהלה להוביל עובדים ומנהלים אחרים אל עבר מטרה עסקית משותפת.
Business process for re-engineering הוא תהליך של ניתוח שיפור וייעול של תהליכים ניהוליים, תהליכי ייצור ופיתוח ואך תהליכים עסקיים בתוך הארגון.
אוסף של מתודות ופעולות פנים ארגוניות שמכוונות להתמודד הכי טוב עם משברים או קונפליקטים בין מנהלים, עובדים. בין הנהלה לדירקטוריון. כל זאת בכדי בכדי למנוע במצב הטוב או לצמצם את השפעה השלילית של משבר / קונפליקט על ביצועי הארגון העסקי. מתודה שמתבצעת ברוב המקרים על ידי יועצים ארגוניים המתמחים בנושאים האלה.
פיתוח מנהלים בהגדרה מתמקד בהכשרה מקצועית ניהולית ומנהיגותית למנהלים צעירים ולכאלה המיועדים לקידום. בשנים האחרונות המושג חדר גם בקרב מנהלים בכירים ברמת חברי הנהלה שמקבלים את התפקיד הניהולי הבכיר הראשון שלהם. פיתוח מנהלים עוסק בשיפור מיומנויות תקשורת ניהול ומנהיגות. ככלל היה והייתי מסכם זאת הייתי אומר כי: "פיתוח מנהלים הינו תהליך הדרגתי שמתחיל ביום הראשון לעבודה ומסתיים כאשר המנהל עוזב את עבודתו. זהו תהליך מתמשך המעצים מנהלים ועובדים לאורך כל חייהם בארגון".
סדנת מנהלים – קורס מנהלים ו/או בשם אחר תוכניות הדרכה ופיתוח מיומנויות ניהול ומנהיגות. אלה הם תהליכים העוסקים בשיפור מיומנויות ניהול ומנהיגות המבוצעים במסגרת תוכניות פיתוח מנהלים פנים ארגוניות או תהליכים המבוצעים מחוץ לארגון בפורמט קבוצתי או בפורמט של למידה ומנטורינג בפורמט אחד על אחד. נכון כי הסדנאות והקורסים למנהלים יהיו מותאמות לעולמות התוכן של המשתתפים וכן לדרוש התאמה הן לעולמות התוכן של המשתתפים.
מיומנויות ניהוליות ואישיות המבדילות בין עובדים/מנהלים או סתם אנשים ממוקדי הצלחה והישגים לבין האחרים. ניהול וניהול משימות מתחיל תמיד מהיכולת שלנו לנהל את עצמנו. דעו כי עובדים מנהלים או למשל תלמידים או סטודנטים היודעים לנהל את עצמם בצורה יעילה מגיעים להרבה יותר הישגים. הם מכירים היטב את חוק הפרטו. הם מודעים לאקסיומה האומרת כי זמן הוא המשאב היחידי שלא ניתן לאגור ולשמר. המצטיינים במנהלים מחפשים תמיד לשפר מיומנויות ניהול זמן ומשימות.
פיתוח ההון האנושי על פי הויקיפדיה, מהווה ענף חשוב בכלכלה הנאו-קלאסית מסוף שנות ה-50 ושנות ה-60 של המאה הקודמת. בין החוקרים והכלכלנים שפיתחו את התחום ניתן לציין את: גארי בקר, ג'ייקוב מינסר ותיאודור שולץ. בהיבט של עולם העסקים והניהול יש לדעת כי פיתוח ההון האנושי מתייחס לכל מגוון ההיבטים של היותו של עובד או מנהל בחברה, מרגע תהליכי הגיוס והמיון דרך ההכשרה הראשונית ובהמשך דרך שלבי ההתפתחות המקצועית והקידום בארגון ועד לסיום עבודתו והפרישה.
בכל קבוצה של אנשים המונהגת לבצע משימה או להשיג מטרות. בארגונים ובעיקר בחברות ועסקים תוכלו לפגוש את המושגים "חזון וערכים". ככלל החזון הוא תיאור מצב עתידי שאליו מבקשים להגיע. הערכים מהווים את הקוד האתי ומערכות התנהגותיות המאפשרת לחברה העסקית ולכל אחד הפועל בתוכה להשתפר ולהגיע לרמת תפקוד ואיכות גבוהות בדרך להשגת היעדים והמטרות העסקיות.
ניהול בעולם העסקים במאה ה- 21 מחייב תמיד איסוף וניתוח מודיעין. השימוש במודל ה- SWOT מבוצע הן כלפי הארגון פנימה והחוצה והן כלפי השוק והמתחקים. ניתוח ה- SWOT מציין את ראשי התיבות של המילים הבאות: Strengths Weaknesses, Opportunities, Threats. זהו אחד מהמודלים היותר חשובים המהווים את הבסיס לייעוץ אסטרטגי ולניהול שינויים בכל מה שקשור לתכנון וניהול אסטרטגי ולבחינת יכולת הארגון לייצר יתרון תחרותי בסביבה שבה הוא פועל.
אבחון ארגוני הוא צילום תמונת מצב פנימה בתוך הארגון והחוצה כלפי שוק ומתחרים שהתוצרים של התהליכים יאפשרו להנהלה, לבעלים ולמנכ"ל להבין, לזהות ובעיקר לנתח תהליכים מרכזיים שקורים בארגון פנימה או בשוק ומול המתחרים ולפעול על מנת לשנות אותם. האבחון הפנים ארגוני מתבצע באמצעות ראיונות עומק עם עובדים ומנהלים תוך שימוש במודל ה- SWOT. מיפוי שוק ומתחרים מבוצע על ידי סקרים ואיסוף מודיעין והמידע משלים את תמונת המציאות שבו הארגון העסקי פועל.
הידעתם כי מושג העיקרון הפיטרי מגיע מעולם הפסיכולוגיה הארגונית. החוק הפיטרי קובע כי תהליכי ההתקדמות של כל עובד ומנהל מתבצעים במדרג ההיררכי כל עוד הוא מבצע את משימותיו ותפקידיו בהצלחה. העיקרון הפיטרי קובע שבתפקיד הראשון שהעובד או המנהל לא יעמוד בציפיות התקדמותו תיעצר. לורנס ג'יי פיטר בשנת 1968 בספרו Peter The Principle, הציג את העיקרון לעולם הרחב.
שנות ניסיון מקצועי בתחומי הייעוץ הארגוני, ייעוץ אסטרטגי שיווקי וייעוץ עסקי לחברות ולמנהלים
חברות גדולות, בינוניים ועסקים קטנים וחברות משפחתיות טופלו על ידנו בהצלחה מאז 2006
מנהלים ועובדים בכירים בחרו לצמוח וללמוד במסגרת מפגשי מנטורינג אישיים. במהלך 2023
היעד שלנו למספר המשתתפים, במסגרת מפגשי למידה בפורמט 1:1 במהלך שנת 2024.